Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fotos op de harde schijf plaatsen  (gelezen 1386 keer)

Offline johande

• Lid
fotos op de harde schijf plaatsen
« Gepost op: 2009/05/05, 08:44:58 »
Standaard start er een programmatje op wanneer je je digitaal fototoestel inplugt om de foto’s op de harde schijf te plaatsen (fspot dacht ik)

Vroeger op windows had ik iets (van HP) dat de foto’s mooi in folders zette per datum. De folder noemden dan 2009 04 05, 2009 04 06, 2009 04 07, enz… met daarin de foto genomen op die datum.
Ook de optie om de foto direkt te verwijderen van het toestel zat erin.

Weet iemand zoiets voor in Ubuntu?

Offline chaos7

• Lid
Re: fotos op de harde schijf plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/05, 08:52:59 »
bij mij doet f-spot dat
keurig in een mapje photos --> jaartal --> maand --> dag
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline johande

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/05, 08:54:48 »
en waar stel je dat in?
bij mij vraagt hij gewoon een folder om de fotos in te plaatsen, en vervolgens zet hij ALLE fotos daarin...
« Laatst bewerkt op: 2009/05/05, 08:58:08 door johan »

Offline Ed

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/05, 09:38:09 »
Volgens mij kun je kiezen, of een folder of openen met F-spot en als je voor F-spot kiest gaat alles automatisch.

Gr.Ed

Offline johande

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/15, 23:17:12 »
Waar kan ik in fspot aangeven dat de foto's - eens ge op de pc staan - verwijdert mogen worden op het digitale toestel? ik gebruik f-spot 0.4.3.1

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/16, 11:41:16 »
Wissen van foto's doe je via je fototoestel zelf.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/16, 22:11:34 »
met f-spot haal ik de foto's binnen en onder locaties --> camara kom ik in de camara en verplaats ik alles naar prullenbak die ik dan ook leeg haal en daarna de camara ontkoppel.
bij mij word de camara als een opslagmedium gezien.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/16, 22:20:09 »
Waar kan ik in fspot aangeven dat de foto's - eens ge op de pc staan - verwijdert mogen worden op het digitale toestel? ik gebruik f-spot 0.4.3.1
Ik vind dat een beetje onveilig om die direct automatisch van je toestel te verwijderen. Er moet maar plots iets misgaan. Heb je de foto's maar half op je pc, en niet meer op je fototoestel...
Ik kijk liever eerst dat ze goed op de pc staan, en verwijder ze dan handmatig van de kodak

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/16, 22:25:52 »
Zo doe ik het ook. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline SionSeth

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/16, 22:28:27 »
Johan,

Dat probleem had ik ook met F-Spot. Ik kan de foto's niet meteen in de map /home/foto's/2009-07-15/ zetten. Hij zet het bij mij altijd in /home/foto's/2009/07/15. Dit zelf vind ik ook onhandig. Het zou handiger zijn als je zelf kan kiezen hoe F-Spot het opslaat. De een vind dit handig en de ander dat.