Hallo
Ik weet zo even niet waar dit topic op zijn plaats is, maar ik probeer het hier maar even.
Weet iemand een manier om, als je met je muis op een icoon leunt (mouse over) dat ie
een geluid, bijv. een ingesproken tekst oid. van zich laat horen? Dus nog zonder dat er
daadwerkelijk op geklikt is. Ik weet dat een aantal, in mijn oren, hinderlijk aangeklede
websites, dat ook flikken en wil hetzelfde effect op een desktop.
Ik wil het toe gaan passen ik in het kader van ubuntu/linux voor slechtzienden en liefst icm.
met de gnome desktop. Het is soms wenselijk dat je akoestische feedback krijgt als je
met je muis ergens bent en je kunt het praktisch niet zien. Als het standaard in KDE zit, ook
goed, dan kijk ik wel wat voor bruikbaars ik daar uit kan destilleren, aangezien we bijv. in gnome
stiekem toch liever de kmag (=kde) vergrotingssoftware toepassen dan de vergrootglassoftware
die standaard in orca(=gnome) zit.
Dat is het leuke van linux, gewoon bij elkaar rapen wat voor jezelf(of een ander) het beste inzetbaar
is dacht ik zo. Even de eenheid van desktopstijlen buiten beschouwing latende.
Groeten Gerrit
ps. niet om mensen, waaronder mijzelf nodeloos op te jagen, maarruh aankomende zaterdag geven
reekje en ik een demo inzake linux en slechtzienden in Drachten en dit ideetje kwam na de releaseparty
in Apeldoorn bovendrijven, vandaar. Zou mooi zijn als dit er nog bij in kon.