Om iets aan het forum te kunnen aanpassen is het noodzakelijk dat degene die dat doet de juiste rechten heeft.
Daarvoor heb je dan Dennis nodig. Het heeft allemaal dus pas zin als Dennis hiertoe bereidt is..
Persoonlijk vind ik die "opgelost" optie erg belangrijk, was er eens en heeft goed gewerkt en zou er dus weer moeten komen. Zoals ik hier lees is die optie mogelijk zonder al te veel problemen, maar nog niet aanwezig. Daarom is het wellicht zinvol eerst dat op te lossen alvorens nieuwe dingen te bespreken en toe te passen.
Het principe van "vaardigheidsniveau" is mij te glad ijs om toe te passen. Het is heel erg subjectief en afhankelijk van de specifieke situatie. Ook is de mate waarin hulp effectief is erg afhankelijk van de wijze waarop gever en ontvanger deze ervaren en toepassen.
En iets als wedstrijdjes hierin vind ik Ubuntu onwaardig.
Het begrip "Karma" zoals dat bij Ubuntu toegepast wordt, staat hier ook los van, dat geeft aan wat iemand gedaan heeft voor het totaal, niet wat er voor iemand specifiek gedaan is of wat het persoonlijke kennisniveau is. Je kunt je helemaal suf vertalen of bugs melden en daar karma mee verdienen, terwijl je geen malle moer van Linux weet...
Het "boeddhistische" begrip "karma" heeft evenzo niets met ons westers "die is net effe beter" principe, maar dat terzijde.
Ook is het volgens mijn bescheiden mening niet iets dat bij Ubuntu past, "het in rangen verdelen" van mensen.
Optie "opgelost" invoeren: Ja graag
Optie "vaardigheidsniveau" invoeren: Niet doen, past hier niet en gaat wellicht gezeur geven volgens mij.Dat voor zover mijn kennis en ervaring toereikend is

Groet