Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dolphin instellingen  (gelezen 870 keer)

Offline Stijnen

• Lid
Dolphin instellingen
« Gepost op: 2009/05/04, 13:05:25 »
Twee kleine vraagjes over Dolphin v1.2.1. Ik gebruik deze voor bestandsbeheer, in splitview. En ik ben bezig om alles even perfect in te stellen.

Vraag 1: Hoe is het mogelijk, om in splitview bij het opstarten beide views een andere locatie te geven. Dus links mijn home map, en rechts bijv. mijn data partitie. Ik zie enkel de mogelijkheid om de locatie voor beide views te wijzigen.

Vraag 2: In Kubuntu 8.04 (geen idee welke versie Dolphin er toen opstond) was er de mogelijkheid om vanuit Dolphin een bestand als root te open. Dit zat meestal rechts in een kolom aangeven onder de voorbeeldweergave. Is dit verwijderd of stiekem ergens verborgen?

De laatste vraag is niet zo belangrijk, eerder nieuwsgierigheid. Maar vraag 1 zou ik graag willen weten. Alvast bedankt.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Dolphin instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/04, 13:10:24 »
Vraag 1 kan ik niet zo snel beantwoorden (ik gebruik de splitview niet zo vaak).
Vraag 2 kan ik zo beantwoorden. Dit is inderdaad verwijderd, gelukkig is dit heel makkelijk terug te krijgen door te doen wat hier staat: http://kde-look.org/content/show.php/Open+Dolphin+as+Root?content=102548