Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met synaptic  (gelezen 1667 keer)

Probleem met synaptic
« Gepost op: 2006/10/10, 20:38:27 »
hey,

ik heb dus een printer proberen installeren (brother hl5041) en daartoe een bestand (hl5140lpr-1.1.2-1.i386.deb) gedownload van brother site, en vervolgens geopent met GDebI pakketinstallatie, bij pogint tot installatie werd mij gemeld dat het pakket niet geinstalleerd kon worden. Op zich geen probleem, maaaar nu blijkt het zo dat ik synaptic niet meer kan gebruiken, wat ik zeer vervelend vind uiteraard. volgende foutmelding verschijnt bij het opstarten van synaptic:

Fout
De volgende problemen zijn op uw systeem gevonden:
E: Pakket hl5140lpr moet opnieuw ge

Probleem met synaptic
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/10, 20:40:55 »
Voor alle duidelijkheid: synaptic toont mij geen enkel pakket, dus via synaptic kan ik momenteel niets installeren, wat ik ook doe.

Offline Ramana

• Lid
Probleem met synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/10, 21:06:02 »
Ik heb het idee dat synaptic af en toe niet lekker werkt (in Edgy).  Probeer het een met apt-get in de console: sudo apt-get update, sudo apt-get install paketnaam.

Probleem met synaptic
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/10, 21:12:57 »
Ik werk nu op ubuntu 6.06. Ik heb al geprobeerd om synaptic als root op te starten vanuit terminalvernster, maar nog steeds zijn er geen pakketten zichtbaar. Via apt-get install heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind het handig om door de verschillende pakketten te kunnen scrollen, en de beschrjving ervan te lezen.
groetjes

Probleem met synaptic
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/11, 14:05:30 »
Printer heb ik ondertussen wel aan de gang gekregen, maar via systeem=>beheer=>synaptic krijg ik altijd foutmelding en er verschijnen geen te installeren pakketten, ook via toepassingen=>software installeren kan ik niets installeren,
echt niemand die een idee heeft hoe dat ik dit moet oplossen?
alvast bedankt, anders wordt het een reinstall,
groetjes,
davidovich

Offline eendje

• Lid
Probleem met synaptic
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/11, 15:23:56 »
Heb je wat aan je sources.list veranderd toevallig?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

socratux

• Gast
Probleem met synaptic
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/11, 17:17:51 »
ja, post je sources.list eens hier.. (/etc/apt/sources.list)

Probleem met synaptic
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/11, 20:15:51 »
Hey,
ik heb ondertussen een reinstall gedaan, probleem was mij te hardnekkig, ook op andere fora zitten grasduinen oa (http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?p=2437283) en het bleek om ene of andere manier onmogelijk het pakket te verwijderen voor het goed was geinstalleerd, maar het kon niet goed geinstalleerd worden omdat em bij herinstallatie telkens een error gaf. Zelf had ik niets veranderd aan de sources.list.
mvg,
davidovich