Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz probleem met cube (cylinder)  (gelezen 711 keer)

Offline Wiley

• Lid
Compiz probleem met cube (cylinder)
« Gepost op: 2009/05/03, 20:53:54 »
Hmm, de kleine dingen blijken toch allemaal moeilijk in Jaunty (zie ook mijn andere topic over de login issues).
Allemaal geen kritische zaken maar toch, het werkte in 8.10 en nu niet meer...

Nu heb ik al 2 keer, terwijl ik de cube gebruik (ctrl-alt-mouse down en dan roteren) een 'freeze' van het scherm gehad. Dan begint van onderop in ongeveer 2 minuten lijn voor lijn het scherm grijs (donker) vol te lopen. Als het vol is komt het bureaublad, maar in de vorm van de cylinder terug. Ik moet dan 'ff ctrl-alt-mouse down' om het gewone scherm terug te krijgen.

Iemand hetzelfde gezien en een oplossing hiervoor?

Re: Compiz probleem met cube (cylinder)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 22:05:10 »
Wiley,

Ik heb compiz draaien zonder een enkel probleem in Jaunty. Overigens vond ik
de ctrl-alt mouse down vervelend. Moet ik met muis en hand compiz activeren.
Heb nu ingesteld dat als ik mijn muis helemaal links op het scherm zet en dan mouse-down
dat compiz wordt geactiveerd. Werkt veel relaxter...............

Ik heb na installatie Jaunty iets vergelijkbaars gehad. Heb toen NVIDIA (hardware driver)
opnieuwe geinstalleerd (Version 180).

Succes

Eagleman
Ubuntu user # 30077

Offline Wiley

• Lid
Re: Compiz probleem met cube (cylinder)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/05, 21:20:42 »
Helaas eagleman,

173 was recommended maar ik heb via Synaptic een install van 180 gedaan. Daarna startte m'n hele X niet meer op. Dus restore naar 173 en helaas nog hetzelfde probleem.

't is geen spelbreker, maar toch erg jammer... d'r zijn toch vele kleine dingetjes terwijl ik helemaal geen gekke dingen met m'n 810 gedaan heb.

Bedankt voor de suggestie in elk geval...