Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kile in Jaunty  (gelezen 731 keer)

Offline joris vdb

• Lid
Kile in Jaunty
« Gepost op: 2009/05/02, 12:16:16 »
Hei

Ik heb net Jaunty geïnstalleerd op mijn laptop, en daarna Kile (LaTeX-editor) geïnstalleerd (via Toepassingen->Installeren/verwijderen). Maar bij het openen van Kile loopt mijn computer helemaal vast. Muis beweegt nog wel maar kan niets meer aanklikken. Er zit dan neits anders op dan de computer af te zetten.

Ik heb Kile al op onze PC staan, en er nooit problemen mee gehad. Ik heb het ook al terug geïnstalleerd via Synaptic, maar daar ook hetzelfde probleem.

Heeft er iemand anders ook problemen ondervonden met Kile in Jaunty?

groetjes,
Joris
« Laatst bewerkt op: 2009/05/02, 12:17:58 door joris vdb »

Re: Kile in Jaunty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/02, 12:25:13 »
Welkom joris :)
Open je pakketbeheerder (Op Ubuntu is dat Systeem -> Beheer -> Synaptic Pakketbeheer), en verwijder het volgende pakket: scim-qtimm . Ik heb even gegoogled, en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Dit pakket verwijderen zou een oplossing kunnen zijn, als omschreven in https://answers.launchpad.net/ubuntu/+source/apt/+question/64477

Offline joris vdb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/02, 13:09:39 »
bedankt voor het snelle antwoord!

maar spijtig genoeg is het nog niet opgelost. Ik ben naar synaptic gegaan, maar het package scim-qtimm was nog niet geïnstalleerd. Nu, ik heb dan wel geïnstaleerd, en dan werkte het ook niet, en terug verwijderd, en dan werkte het nog altijd niet. Ik heb trouwens enkele andere dingen van KDE (KBibtex en Konquerer) even getest, en die werkten wel.

Offline joris vdb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/02, 16:33:12 »
en met texmaker heb ik hetzelfde probleem

Offline joris vdb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/03, 20:24:49 »
kan er iets mis zijn met Qt?
want bij zowel Kile, Texmaker als Scribus, alledrie programma's gebaseerd op Qt, loopt mijn laptop vast

heeft er iemand hier ervaring mee?

groeten,
Joris