Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati driver  (gelezen 6360 keer)

aubuntu

• Gast
Re: Ati driver
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/02, 15:25:53 »
Maar dat was nog met een oudere versie van ubuntu, maar ik ga het later wel proberen denk ik :P bedankt voor je hulp. Hopelijk vind ik iets voor die driver  :D

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/02, 20:24:51 »
Kan je daar wel die ati driver doen? Want, als ik ernaar zoek. VInd ik ook niet veel. En met deze..geen idee hoe alles werkt, nou ik ben zowiezo nieuw met linux. Maar weet iemand nog hoe je die ati driver doet? En, ik zoek ook nog iets waarmee ik muziek naar me iPod Touch kan synchroniseren?

Ik heb zelf één pc met een ATI driver. Die heeft het zeker vanaf 8.04 prima gedaan (7.10 weet ik niet zeker meer). De weinige keren dat ik grafische problemen had, was dat altijd met de Live cd. Ik weet niet hoe het komt, maar de alternate heeft bij mij tot nu toe altijd UIT ZICHZELF goed beeld gegeven. Na installatie moest dan nog wel de restricted driver gekozen worden, maar dat gaf ie zelf al aan. ATI drivers zoeken is er bij mij nooit bij geweest. Dat doet ie zelf. By the way, ik heb een ATI Radeon X1250. Als je er niet uitkomt en je zou nog een herinstallatie willen doen raad ik je echt de alternate versie aan. Er zijn trouwens meerdere personen hier die deze ervaring hebben.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/02, 20:43:18 »
@ Cumulus007: wordt iPod Touch ook ondersteund?
@ jan11000: Ik had dat eerst ook gedaan, maar toen had ik heelveel gedaan. Dus ikw eet niet zeker of ik daardoor me PC opnieuw moest installeren. Maar, bij mij kan ik dan niet eens inloggen als ik me PC opnieuw moet installeren, het beeld ziet er HEEL raar uit. En dat al bij het laden. Dan loopt hij vast, en kan ik niks meer

Bij opstarten kun je op "esc" duwen, dan kun je kiezen hoe je opstart, dit is dus grub. Dan kies je recovery mode, dit start altijd op.
Je zit dan in textmode(dos), dan kies je fix-x, deze onderzoekt je videokaart, en stelt deze algemeen in, dan kun je opstarten.
Dan heb je de keus om via envy(grafisch) of op een andere manier, de grafische kaart te installeren.

Envy kun je dus ook in textmode starten, dan krijg je een envy menu in textmode, hier kun je de driver verwijderen of installeren.

Offline Giancarlo

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/02, 21:20:42 »
al systeem beheer updatebeheer geprobeerd?

Offline Giancarlo

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/02, 22:17:47 »
Onder Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's kun je beperkte drivers installeren. Waarom die beperkt zijn, staat daar ook uitgelegd. De driver voor jouw ATI-kaart is daar te vinden.

aubuntu

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/02, 23:27:07 »
@ mcgyver: wat is alternate? Ik had bij install gewoon 1 CD, een iso gedownload van ubuntu site 9.04 ik kon niet kiezen wat voor.
@ jan11000: Dat wist ik niet :P nou had ik voor niks opnieuw geinstalleerd. Maar maakt niet uit, ik leer ook me dingen zo xd.
@ Giancarlo: Daarzo staat er HELEMAAL niks, niet eens een driver.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/03, 12:18:34 »
Hier een linkje naar de alternate download: http://cdimage.ubuntu.com/daily/current/
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

aubuntu

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2009/05/03, 15:53:11 »
Bedankt, dus via die CD kan ik wel die ATI driver installeren?>

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/05/04, 03:25:47 »
Het kan gewoon ook. Alleen komt het vaker voor dat de alternate beter omgaat met grafische schermen. Alternate of niet, je zal via Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's (ik weet niet of dat laatste exact zo heet) je ATI driver moeten installeren. Kwestie van klikken. Dat is hier al meermalen gezegd, dacht ik. Ik denk dat je erover heen hebt gelezen (correct me if I'm wrong). Het is trouwens niet echt installeren. Hij zoekt de beste voor je uit en jij zegt: ja deze wil ik (eigenlijk moet je "activeren" aanklikken).
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 19:25:42 door mcgyver »

aubuntu

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2009/05/04, 16:08:54 »
bij hardwarestuurprogramma's komt niet eens iets. Het is helemaal leeg.
Ik heb nu maar die 8.04 LTS ubuntu gedaan. Nu is hij er wel. Maar hij werkt niet helemaal stabiel, maar ik heb iig iets

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2009/05/04, 19:30:21 »
Niets bij > systeem > beheer > Hardware Drivers?

Is de optie Hardware Drivers er wel? (direct onder gebruikers en groepen)

aubuntu

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2009/05/04, 22:49:05 »
er was wel hardwarestuurprogramma's maar daar was niks.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2009/05/05, 13:46:57 »
Als je de Nederlandse versie hebt moet je echt EXACT deze namen hebben. Anders klopt er iets niet.

systeem > beheer > Hardware Drivers

Als je op Hardware Drivers klikt gaat ie zoeken naar drivers en dan stelt ie je de beste voor.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/05/05, 14:02:01 »
Als je de Nederlandse versie hebt moet je echt EXACT deze namen hebben. Anders klopt er iets niet.

Als je op Hardware Drivers klikt gaat ie zoeken naar drivers en dan stelt ie je de beste voor.

Bij mijn Ati Xpress 200 wordt ook geen driver voorgesteld in hardware drivers (in jaunty wel te verstaan; onder hardy werd nog wel een driver voorgesteld). Om de laatste gesloten driver te installeren zul je fglrx moeten installeren (met apt-get of synaptic).

Of je houdt het bij de open source driver 8)

« Reactie #39 Gepost op: 2009/05/05, 14:40:06 »

Bij mijn Ati Xpress 200 wordt ook geen driver voorgesteld in hardware drivers (in jaunty wel te verstaan; onder hardy werd nog wel een driver voorgesteld). Om de laatste gesloten driver te installeren zul je fglrx moeten installeren (met apt-get of synaptic).

Of je houdt het bij de open source driver 8)

dat is nog niet eens zo´n raar idee, zolang je geen 3d toepassingen uitvoerd, werkt de open source driver heel lekker. Ik gebruik hem zelf ook.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

aubuntu

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2009/05/05, 14:42:13 »
Bij jaunty staat er hardwarestuurprogramma's..
Bij hardy staat er hardware drivers.
En bij hardy (die heb ik er nu opgezet) komt er wel een driver.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/05/05, 15:28:27 »
Bij jaunty staat er hardwarestuurprogramma's..
Bij hardy staat er hardware drivers.
En bij hardy (die heb ik er nu opgezet) komt er wel een driver.

Klopt, hardy pakt inderdaad de fglrx driver.

Het rare is dat ik in hardy (met gesloten driver) géén effecten kon selecteren, terwijl ik dat in jaunty (met de open source driver) wel degelijk effecten kan aanklikken.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2009/05/05, 21:07:45 »
Tot en met Hardy kreeg ik in het bovenpanel een melding dat ik de hardware driver moest activeren. In Jaunty moest ik er zelf achteraan, maar als ik op (ik dacht) Hardware Driver klikte dan zocht hij wel de juiste bij mij. Bij jullie dus niet. Ik heb geen idee waarom. Simpele vraag misschien: hebben jullie met internet aangesloten geïnstalleerd? Ik heb het een keer gehad dat het daaraan lag (niet met internetstekker erin geinstalleerd, toen ik hem later verbond wilde hij de driver niet meer zoeken. Zou niet mogen, maar toch)