Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)GRUB pleite maar Ubuntu partitie wel te zien in Jaunty LiveCD.  (gelezen 826 keer)

Offline Asperger

• Lid
Hoi,

Ik probeerde terug te zoekn op dit forum naar herstel van GRUB maar werkt kennelijk niet meer.
Ik heb een backup terug moeten zetten van Windows Vista en ben daardoor de GRUB kwijt.
In de LiveCD van jaunty is mijn partitie van Ubuntu nog te zien maar de GRUB verwijst er dus niet meer naar omdat die er niet meer is.
De computer start gewoon Vista op.
Hoe kan ik weer een GRUB krijgen waarmee naar de nog bestaande Ubuntu part6itie wordt verwezen maar ook naar Vista als mogelijkheid?
Opstart met LiveCD werkt goed, installeer op de nog aanwezige Ubuntu partitie is Hardy of Intrepid.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 14:45:42 door Wanda Rooze »

Offline track

• Lid
Re: GRUB pleite maar Ubuntu partitie wel te zien in Jaunty LiveCD.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/01, 13:19:13 »
Hoi Martie,

werkt het dus niet als je het volgens de handleiding  http://sites.google.com/site/computertip/grub
(hoofdstuk 2. doet ?

Welke foutmeldingen krijg je ?

track

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/01, 13:23:56 »
Een link werkte niet maardeze wel.
Dank je.
Zien wat het doet....

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/04, 14:30:45 »
Hoi,

Ik heb de GRUB weer geinstalleerd en hij zag meteen de reeds aanwezige gegevens op de Ubuntu partitie.
Dank je wel!