Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Groot grijs vlak in Thunderbird.  (gelezen 881 keer)

(Opgelost) Groot grijs vlak in Thunderbird.
« Gepost op: 2009/04/30, 23:39:44 »
Op mijn hardy 8.04 computer waar ik al jaren op werk, wordt plotseling Thunderbird voor driekwart door een groot grijs vlak afgedekt. Daaronder zit Thunderbird zo te zien in zijn normale doen, maar dat vlak dekt het af en is niet te verwijderen. Op dat vlak staan enkele in het rood geschreven zinnen met veel tussenruimte. De zinnen zijn onbegrijpelijk en gaan aldus: var tasksmenulabel = "&lightning.tasks.label;";  en: >label value="&calendar.task.details.title.label;" . Zou dit een virus kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/01, 00:09:07 door HermanDegenhart »

Offline Floris

• Lid
Re: Groot grijs vlak in Thunderbird.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/30, 23:52:07 »
Een virus zal het zeker niet zijn, ik denk eerder dat het een bug is in de Calendar add-on; heb je al geprobeerd Thunderbird te draaien zonder deze add-on?  (Ik maak uit de “onbegrijpelijke zinnen” op dat je die add-on gebruikt.)
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 23:59:05 »
Heer Floris, dat was het. Het is opgelost. Maar wat doe ik nu met die kalender add-on? Wegooien?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/01, 00:08:31 »
Heer Floris, ik heb de knoop doorgehakt en Lightning er helemaal uitgegooid. Ook in Synaptics. Daarmee is het probleem opgelost.

Offline Floris

• Lid
Re: (Opgelost) Groot grijs vlak in Thunderbird.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/01, 00:21:18 »
Meteen helemaal afscheid nemen van Lightning is natuurlijk wel rigoureus; bij mij werkt de Lightning-versie uit de repo’s (Jaunty) prima, dus ik denk dat het om een corrupt profiel ging.  Als alle Lightning-data uit het Thunderbird-profiel weg is, dan zou Lightning na een herinstallatie weer moeten werken, volgens mij.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Re: (Opgelost) Groot grijs vlak in Thunderbird.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/01, 00:24:59 »
Zou kunnen, maar de ervaring heeft mij geleerd dat zo'n probleem na verloop van tijd weer terugkomt. Ik werk momenteel overigens met hardy.