Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Nog niet op te lossen) Pakket mono-smcs (Moonlight) wil er niet in.  (gelezen 1393 keer)

Als ik in Synaptics in Hardy 8.04 het pakket mono-smcs wil installeren dan popt er een venster op met de mededeling:
Kan niet alle pakketten markeren voor installatie of bijwerken. De volgende pakketten hebben onoplosbare afhankelijkheden. Controleer of alle benodigde pakketbronnen zijn toegevoegd en ingeschakeld in de voorkeuren.

En in een binnenkader de tekst:
mono-smcs:
 Vereisten: libmono-corlib2.1-cil maar het wordt niet genstalleerd
 Vereisten: libmono-system2.1-cil maar het wordt niet genstalleerd

Voor alle zekerheid, mijn pakketbronnen van derden zijn:
http://archive.canonical.com/ubuntu/hardy partner
http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ubuntu hardy main
http://packages.medibuntu.org/hardy free non-free
Andere pakketten geven geen problemen, maar deze wel. Wat kan het probleem zijn?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/01, 12:17:53 door HermanDegenhart »

Re: Pakkeet mono-smcs (Moonlight) wil er niet in.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/30, 23:31:27 »
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar in Thunderbird is driekwart van het scherm plotseling met een grijs veld bedekt waar enkele rode regels op staan, zoals:
var tasksmenulabel = "&lightning.tasks.label;";
>label value="&calendar.task.details.title.label;"
en nog een paar van die regels met veel ruimte er tussen. Heb dit nog nooit eerder gezien. Is dit soms een virus of zo?

Omdat ik niet weet of deze problemen gerelateerd zijn, zal ik er nog een topic aan wijden.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/01, 00:15:29 »
Het Thunderbird verhaal staat los van het Moonlight verhaal. Dat in Thunderbird blek en defecte add-on, Lightning genaamd. Heb ik via Synaptics gedeïnstalleerd, waarmee hetprobleem over is. Overigens, alle pakketten laten zich in Synaptics zonder problemen zowel installeren als deïnstalleren, behalve het pakket mono-smcs. Dat moet kennelijk uit een kanaal komen dat niet beschikbaar is. Maar welk?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/01, 00:21:04 »
Voor alle zekerheid, de twee in het eerste bericht genoemde pakketten n.l.  libmono-corlib2.1-cil  en  libmono-system2.1-cil  staan wel degelijk in Synaptics, maar kunnen niet geïnstalleerd worden, want zijn kennelijk niet beschikbaar, danwel zijn niet op te halen. Hoe los ik dit op?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/01, 01:22:39 »
Tja, ik zit met Nassara in hetzelfde schuitje. Ook alles ingeschakeld en dan toch deze mededeling. Heb de downloader op Server Voor Nederland gezet (stond op Hoofdserver) heb Synaptics herladen, weer het pakket mono-smcs opgezocht en op installeren geklikt, maar weer hetzelfe resultaat. Dat is dus kennelijk niet de manier. Maar wat dan wel?

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/01, 06:10:30 »
In de terminalsudo apt-get install -f mono-smcsDaarbij staat die -f voor --fix-missing of dus "zoek een oplossing voor missende afhankelijkheden".
Waarschijnlijk stelt ie voor om één of ander pakket te deïnstalleren waarna de andere wel kunnen worden geïnstalleerd. Als je niet zeker bent, antwoord dan n voor neen en post dan eerst de tekst hier.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/01, 10:57:54 »
Heer Prosper, dit was het antwoord:
herman@herman-ahtec:~$ sudo apt-get install -f mono-smcs
[sudo] password for herman:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.

Aangezien u slechts een enkele opdracht gegeven hebt is het zeer
waarschijnlijk dat het pakket gewoon niet installeerbaar is. U kunt dan
best een foutrapport indienen voor dit pakket.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  mono-smcs: Vereisten: libmono-corlib2.1-cil maar het zal niet geïnstalleerd worden
             Vereisten: libmono-system2.1-cil maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
herman@herman-ahtec:~$

« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/01, 11:09:19 »
Je kunt het dan nog proberen met alleen maar

sudo apt-get install -f

dus zonder een pakket te specifiëren. Lukt het dan nog niet, zul je een tijdje moeten wachten, want dan is het waarschijnlijk dat sommige pakketten inderdaad nog vastzitten in "incoming". Soms lukt het ook door van server te veranderen omdat niet alle servers even snel bijgewerkt worden...
Maar een beetje geduld kan misschien geen kwaad.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/01, 12:16:46 »
Van server wisselen had ik al gedaan. Afwachten dan maar.

Offline joop905

• Lid
Re: (Nog niet op te lossen) Pakket mono-smcs (Moonlight) wil er niet in.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/01, 18:53:08 »
hier is ook een fout melding
1e link:
http://archive.canonical.com/ubuntu/hardy
Not Found

The requested URL /ubuntu/hardy was not found on this server.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g Server at archive.canonical.com Port 80

Re: (Nog niet op te lossen) Pakket mono-smcs (Moonlight) wil er niet in.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/01, 19:30:21 »
Moet zijn:
http://archive.canonical.com/ubuntu/dists/hardy/

Maar ik zie het verband niet met het onderwerp van dit draadje ...