Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Te groot scherm na herstart  (gelezen 1565 keer)

(Opgelost) Te groot scherm na herstart
« Gepost op: 2009/04/30, 18:22:07 »
Was ik bezig het programma van Tom Rooze uit te voeren zoals weergegeven op zijn site: http://sites.google.com/site/hardy804lts/ , start mijn computer (Jaunty 9.04) wat vreemd op. Kennelijk heb ik wat teveel weggehaald of iets dat in Jaunty juist moest blijven staan. Hoe kom ik erachter wat er mist en hoe herstel ik dat?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 22:04:39 door HermanDegenhart »

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Te groot scherm na herstart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/30, 19:01:42 »
probeer eens tijdens de opstart op esc te drukken als je die melding krijgt en kies dan voor try to fix X server.

danzou je normaal gesproken weer je normale beeld moeten krijgen.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 19:09:34 »
Dat had ik al geprobeerd maar het hielp niet. Inmiddels heb ik weer een normaal scherm. Ik heb de AMD en ATI gerelateerde Xserver xorg video drivers weer teruggezet. Mijn computer is weliswaar een Dell met Intel processor, maar kennelijk zit er in die Ati en Amd drivers ook iets dat er sowieso niet uit mag. Maar misschien weet heer Rooze het juiste antwoord als hij van de schrik van de aanslag op de Koningin bekomen is.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/30, 19:24:52 »
Was ik bezig het programma van Tom Rooze uit te voeren zoals weergegeven op zijn site: http://sites.google.com/site/hardy804lts/ , start mijn computer (Jaunty 9.04) wat vreemd op.

HermanDegenhart ik begrijp hier niet veel van .......programma uitvoeren v/d site van Wanda Rooze,welk programma en de site is meer toegelegd op Hardy 8.04 ???   vindt je het erg als ik dit in de catagorie nogal onduidelijk plaatst  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/30, 19:47:45 »
Heer Drummies, dat Tom Rooze het over Hardy heeft was mij al opgevallen. Dat neemt niet weg dat veel van zijn adviezen ook in andere versies van Ubuntu gevolgd kunnen worden. Ik weet dat nota bene van hemzelf. Dus zo gek is het niet waar ik mee bezig was.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/30, 19:50:35 »
Was u te veel bezig met het uitkleden van linux? Laat u niet gek maken! Die dame heeft ook al niets meer om het lijf.....

« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/30, 20:24:33 »
Heer Leoquant, u heeft helemaal gelijk. Sommige dames worden juist minder interessant als ze zich (laten) uitkleden. De meeste vriendinnetjes van heer Rooze zijn dan ook niet geheel ontkleed.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/30, 21:38:53 »
Heer Drummies, dat Tom Rooze het over Hardy heeft was mij al opgevallen. Dat neemt niet weg dat veel van zijn adviezen ook in andere versies van Ubuntu gevolgd kunnen worden. Ik weet dat nota bene van hemzelf. Dus zo gek is het niet waar ik mee bezig was.
Beste Heer Degenhart ... Hardy is absoluut niet te vergelijken met Jaunty.
Ten tweede ik heb op de Laptop ook een  Intel , maar een grafka van ATI , dus daar verwijder ik niet de ATI meuk.
Wel op mijn desktop , de spezies van beide staan ook op mijn Blog.
En als U iets verwijderd schrijf op wat U verwijderd ook de pakketje die mee weg gaan , kunt U ze nog altijd terug zetten.
Sommige zaken zoals oa Evolution ja die zijn gelijk maar voor de rest oppassen aub.
@Leoquant die Dames zijn het zout in de soep juist goed maar  , zeker ,,  niet te veel. XD XD
Groeten Tom. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 22:17:16 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/30, 21:55:14 »

dat is een feit  XD XD,maar waarschijnlijk bedoel je iets anders  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 22:17:42 door Wanda Rooze »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/30, 22:04:11 »
Heren, ik heb ooit eens een discussie door laten gaan tot lang nadat het probleem verholpen was. Dat kwam me nota bene op een officiƫle reprimande te staan. Dat overkomt me geen twede keer. Ik zal dus het woord Opgelost in de titel bijvoegen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/30, 22:18:43 »

dat is een feit  XD XD,maar waarschijnlijk bedoel je iets anders  ;)
Oeps das stom he , heb het verbeterd .. mercie. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.