Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Evolution herstellen na opwaarderen van 8.10 naar 9.04  (gelezen 1521 keer)

Offline ChielR

• Lid
ik heb gisteren de de besturing op de computer opgewaardeerd van 8.10 naar 9.04. Dit heb ik gedaan aan de hand van de beschrijving op http://sites.google.com/site/computertip (schoon opwaarderen met apparte home partitie). Ik heb een reserve kopie van de bookmarks gemaakt en de map .evolution niet verwijderd.

Na de installatie starte ik evolution en moest ik dit opnieuw instellen (e-mail adres enz.). Na dit gedaan te hebben had ik geen oude e-mails en contactpersonen meer. Vervolgens heb ik de oude .evolution map, die ik bewaard had over de nieuwe heen gekopieerd. Nu heb ik de oude emails terug maar heb ik de contact personen nog steeds niet.

vraag 1 is nu hoe krijg ik de contact personen terug (ik heb de oud .evolution nog)

vraag 2 is: is er nog een andere manier om na herinstallatie / opwaarderen evolution en zijn instellingen terug te krijgen.

groet, ChielR

« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 07:41:30 door ChielR »

Offline Roel1963

• Lid
Re: Evolution herstellen na opwaarderen van 8.10 naar 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/29, 12:39:14 »
ik heb gisteren de de besturing op de computer opgewaardeerd van 8.10 naar 9.04. Dit heb ik gedaan aan de hand van de beschrijving op http://sites.google.com/site/computertip (schoon opwaarderen met apparte home partitie). Ik heb een reserve kopie van de bookmarks gemaakt en de map .evolution niet verwijderd.

Na de installatie starte ik evolution en moest ik dit opnieuw instellen (e-mail adres enz.). Na dit gedaan te hebben had ik geen oude e-mails en contactpersonen meer. Vervolgens heb ik de oude .evolution map, die ik bewaard had over de nieuwe heen gekopieerd. Nu heb ik de oude emails terug maar heb ik de contact personen nog steeds niet.

vraag 1 is nu hoe krijg ik de contact personen terug (ik heb de oud .evolution nog)

vraag 2 is: is er nog een andere manier om na herinstallatie / opwaarderen evolution en zijn instellingen terug te krijgen.

groet, ChielR

Ik weet uit mijn hoofd even niet in welk bestand de adressen staan. Voor wat betreft je instellingen, die staan niet in .evolution maar in .gconf/apps/evolution.

Het kan zijn dat je de evolution data manager even moet uitzetten voor je je gegevens over de oude heen kopieert. Kijk hiervoor bijvoorbeeld op

http://ubuntu.wordpress.com/2005/12/03/how-to-backup-evolution/

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/29, 21:49:20 »

Ik weet uit mijn hoofd even niet in welk bestand de adressen staan. Voor wat betreft je instellingen, die staan niet in .evolution maar in .gconf/apps/evolution.

Klopt. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

van_zwier

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/29, 22:00:48 »
een andere manier om een backup te maken is in evolution:
Bestand --> backuparchief aanmaken
Bestandje opslaan waar het gewenst is.

Offline ChielR

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/30, 07:16:07 »

dit zal ik de volgende keer ook zeker doen.

na wat gerommel en herstarten is het probleem voor het grootste gedeelte opgelost

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/30, 10:04:46 »

dit zal ik de volgende keer ook zeker doen.

Volgens mij wordt er dan alleen een backup gemaakt van .evolution, NIET van de instellingen etc. dus test dit wel eerst!

van_zwier

• Gast
Re: [OPGELOST] Evolution herstellen na opwaarderen van 8.10 naar 9.04
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/30, 10:32:06 »
tja, dat heb ik uiteraard ook al gedaan, het is ook ideaal als je een andere computer koopt.
Het herstelt alles behalve de wachtwoorden, voor de rest is alles ingevuld, mail instellingen, de accounts, je mappen, adressen afspraken.

Moet er wel bij zeggen dat ik in synaptic alle plugins voor evolution heb geïnstalleerd, weet zo niet uit mijn hoofd of die nodig zijn wil de backup functie alles meenemen.