Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.  (gelezen 993 keer)

(Opgelost) Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Gepost op: 2009/04/28, 07:39:26 »
Heb op mijn Hardy 64-bits computer rechtsonder de systeem belastingmeters geïnstalleerd, zoals beschreven op deze pagina: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen . Normaal gebeurt er niets, maar op deze computer loopt de temperatuur snel op zodra ik een filmpje afspeel. Stop ik het filmpje, dan loopt de temperatuur even snel weer terug. Hoe kan dat?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/29, 21:08:03 door HermanDegenhart »

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 09:51:17 »
Als je je cpu aan het werk zet is het toch niet vreemd dat de temperatuur oploopt? Volgens mij is daar niks raars aan.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Tom

  • Lid
Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 10:19:52 »
Heb ik ook Heer Degenhart , is heel normaal .
Filmen draaien en ook video bewerking vraagt heel wat kracht van Uw PC.
Ook downloade etc kost kracht , als Uw ventilators op volle toeren draaien en dat een lange tijd .
Dan moet je toch een beetje oppassen , maar wat temp verhoging van Uw cpu ´s is heel normaal.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 10:23:46 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 10:23:58 »
Vooral als ge flashfilmpjes gaat bekijken (op youtube bijvoorbeeld).
Ge hebt het over de systeembelastingmeter op uw paneel, daar ziet ge toch hoe hard uw CPU bezig is?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 10:53:01 »
Hoe harder de CPU moet werken hoe warmer hij het krijgt.... een beetje zoals wijzelf ook ;)
Ook is het afhankelijk van welke CPU; niet alle soorten zijn even goed in het afspelen van diverse soorten filmpjes...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/28, 15:24:44 »
Heren, het punt is natuurlijk hoever de temperatuur mag oplopen voordat er werkelijk problemen ontstaan. Met andere woorden; op welke temperatuur moet ik de meters afstellen? Te uwer informatie; ik heb een Acer TravelMate met daarop 64-bits Ubuntu. Goh, ik ben nu al verliefd op dat systeem.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/28, 15:37:21 »
Heren, het punt is natuurlijk hoever de temperatuur mag oplopen voordat er werkelijk problemen ontstaan. Met andere woorden; op welke temperatuur moet ik de meters afstellen? Te uwer informatie; ik heb een Acer TravelMate met daarop 64-bits Ubuntu. Goh, ik ben nu al verliefd op dat systeem.

in de handleiding van de processor zou moeten staan binnen welke temperaturen hij moet blijven en in de bios kan je aanpassen bij welke temperaturen er een waarschuwing moet komen. Dat kan Ubuntu ook, maar via Ubuntu kan je dat van de bios niet veranderen.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/28, 18:49:56 »
Mijn laptop durft wel eens uitvallen bij continu belasting, dus dit is wel een issue. Punt is dat je voldoende de warmte moet kunnen afvoeren. Mijn laptop blijkt het wel nog te halen als ik de achterkant wat omhoog stel, zodat de verluchting efficienter gebeurt.

Re: Temperatuur Sensors loopt op bij filmpje.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/29, 21:07:26 »
Er moet iets scheef gezeten hebben in de software, want na een herinstallatie van Ubuntu doet het probleem zich niet meer voor. Iedereen bedankt voor het meeleven.