Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: jaunty zeer trage opstart  (gelezen 775 keer)

Offline tomubuntu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
jaunty zeer trage opstart
« Gepost op: 2009/04/27, 17:43:05 »
Hoi,

Na installatie van Jaunty, die overigens perfect verliep, heb ik nu te kampen met een zeer trage opstart (een vijftal minuten blijft de voortgangsbalk hangen op ongeveer 20%).

Vorige week had ik met de RC-versie al eens een installatie gedaan, toen had ik hetzelfde probleem. Omdat ik in vorige versies met de fglrx-driver werkte, heb ik toen deze ge-installeerd vanuit synaptic. Ik heb ubuntu daarna niet meer werkend gekregen, en teruggevallen op 8.10.

In hardwaredrivers zijn geen mogelijkheden tot aanvinken in jaunty, en terug vanuit synaptic installeren heb ik wat schrik van gekregen.

hardware: laptop asus A7VC, kaart ati mobility radeon X700 (128mb) :|

Offline mrGee

• Lid
Re: jaunty zeer trage opstart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 21:10:47 »
Hallo

In principe zou je Jaunty veel sneller moeten booten, sneller als de vorige versies.
Waarschijnlijk staat ie te wachten, op iets dat nooit gaat gebeuren, tijdens de
start en gaat pas na een aantal pogingen of een timeout verder.

Om te zien wat hij daadwerkelijk doet;
Tijdens de boot een paar keer op esc drukken, je ziet dan de boot mogelijkheden,
Op de eerste keuzemogelijkheid op de letter e (edit) drukken
Ga dan met de cursor toets naar; kernel /boot/vmlinuz ..........
Dan weer de letter e, dan met de backspace even quiet en splash weghalen
dan enter en dan b (boot)

Daarna kun je misschien zien, waar hij op blijft hangen.

Voorbeeldje trage opstart;

Bij mij had ik een machine die na boot zijn harde schijf "zoekraakte"; bleek dat ie sata
spullen wou detecteren, die er niet waren, 5 keer probeert ie, dan een timeout etc. etc.
Aangezien er alleen Pata spullen aan boord waren, Sata module uitgeschakeld (blacklist)
en probleem was weg.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mimor

• Lid
    • mimor.be
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 23:06:23 »
Waiting for rootfilesystem was op mijn 8.10 even een hekelpunt... tot 9.04 er was :P

Offline tomubuntu

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 10:32:37 »
Hoi,

Na wat meer gegoogeld te hebben, heb ik begrepen dat er geen fglrx is voor jaunty (als ik alles goed begrepen heb, mijn engels is niet te best), en heb ik besloten terug te gaan naar 8.10. Ik hoop alleen dat ik in de toekomst terug mee kan met de volgende distributies. (Edgy heb ik destijds ook niet werkend gekregen)

Groeten
tom
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 10:34:36 door tomubuntu »