Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office layout van ontvangen word bestanden  (gelezen 2367 keer)

joostmeijer

• Gast
open office layout van ontvangen word bestanden
« Gepost op: 2009/04/27, 15:20:48 »
Beste iedereen,

Als ik word bestanden ontvang van een klasgenoot en deze in open office wil openen is de hele lay-out verpest. De foto's liggen als een stapel over elkaar heen en sommige onder de tekst en tabellen. Verder zijn dan sommige pagina's helemaal leeg.

Het zijn gewone .doc files.

Ook als ik de bestanden in openoffice op mijn Windows partitie open is de hele lay-out verandert.

Als mijn vriendin ze op haar computer opent met word 2007 blijft de lay-out wel intact.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Mvg,

Joost

joostmeijer

• Gast
Re: open office layout van ontvangen word bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/29, 19:31:03 »
Iemand een idee :)

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/29, 21:10:19 »
Hoi Joost,

bij kleinere layouts heef het gebruik van de Win..- lettertypes een verbetering gebracht.
(de schrifttypes zoals Arial enz.) omdat de afstanden daar anders zijn.

Misschien haalt dat bij jou ook al iets uit.

track

joostmeijer

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/30, 08:30:43 »
Beste Track,

Dankje voor de reactie. Ik heb het net geprobeerd maar het gaf helaas geen resultaat.

groet,

Joost

Offline woteb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/30, 09:15:40 »
Dag joost.

Een bekend probleem. MS Office heeft niet de krachtige mogelijkheid die OpenOffice.org juist wel heeft. Met OOo kun je afbeeldingen verankeren aan een alinea, een teken, een pagina of aan een frame. Als je op een afbeelding gaat staan zie je binnen OOo een soort ankertje verschijnen. Met dat ankertje kun je dus een afbeelding verankeren aan wat je wilt hebben. Zeer waarschijnlijk zijn die Word documenten voorzien van afbeeldingen die aan een alinea zijn verankert. Maak daar eens pagina verankeringen van.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/30, 10:26:56 »
Je kunt een ODT Plugin voor Word 2007 downloaden en dan via word 2007 het bestand opslaan als .odt. Dan kun je deze weer openen in openoffice
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

joostmeijer

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/01, 08:29:30 »
Dank voor de reacties, ik ga het uitproberen :)