Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopiëren van OpenOffice naar iets anders  (gelezen 1097 keer)

Kopiëren van OpenOffice naar iets anders
« Gepost op: 2009/04/27, 11:27:50 »
Ik heb sinds kort een raar probleempje. Als ik een stukje tekst van OpenOffice naar bijvoorbeeld Firefox wil kopieren selecteer ik de tekst, kies voor copy (of ctrl-c e.d.) en druk op het firefoxicoon op mijn taakbalk. Het duurt dan erg lang voordat hij is overgeschakeld naar firefox, en hetgeen ik wil kopiëren is weg (niet in openoffice, en niet in Klipper). De optie plakken is ook niet meer kiesbaar, ctrl-v doet dan uiteraard ook niets meer.
Maar blijkbaar is dit alleen het geval als je schakelt tussen programma's via je taakbalk. Als ik OpenOffice minimaliseer, en dan plak in firefox, is er niks aan de hand. Het is dus geen groot probleem, maar wel vervelend. Heeft iemand toevallig iets soortgelijks, en/of de oplossing?

bvd

edit: ik gebruik momenteel Kubuntu 9.04, en dit probleem deed zich al voor bij de alpha/beta reeks. Na een schone installatie van de nieuw uitgegeven versie doet dit probleem zich nog steeds voor.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Kopiëren van OpenOffice naar iets anders
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 10:55:16 »
bump :)

Is nogal een specifiek probleem merk ik.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 18:37:03 »
Inderdaad. Ik kan dit probleem niet reproduceren op Ubuntu 9.04. Het zou een Kubuntu probleem kunnen zijn, of inderdaad, een heel specifiek probleem op je systeem.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 20:33:29 »
Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Maar zoals Vanadium al schrijft het is niet te reproduceren.
Heb je dit alleen met plakken in Firefox? Bijv. wat ik wel regelmatig heb in Firefox, als ik iets typ en het is verkeerd gespeld, komt er een rood lijntje onder, klik je normaal op het woord dan kan je het juiste woord kiezen. Soms klik ik en verdwijnt het woord, soms een hele zin. Een andere keer komt er een ander menu. Soms kopieer ik een woord en wil ik dit ergens plakken, dat gaat dan niet. Probleem in Firefox? Of heb je het net andere programma's ook?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/14, 20:54:55 »
Het is alleen als ik vanuit OpenOffice iets wil kopiëren naar een ander programma, en dan via de taakbalk van programma switch. Het maakt niet uit naar welk programma (kwam ik net achter :P), en het duurt dan enkele seconden voordat de programma's geswitched zijn. Als ik op een andere manier wissel van programma's werkt het knippen plakken probleemloos.

Zo'n raar foutje heb ik ook als ik een linkje wil kopiëren vanuit bv. thunderbird. Klipper komt dan onder andere met een suggestie om de link te openen in firefox/konqueror, maar dat werkt alleen als ik 1 keer klik op die optie. Klik ik 2 keer, dan crasht klipper.

Het klinkt raar, maar het is echt waar :)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/14, 21:17:52 »
Ik geloof je direct.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.