Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Trash probleem in Hardy  (gelezen 1656 keer)

Offline Chris66

• Lid
[Opgelost] Trash probleem in Hardy
« Gepost op: 2009/04/26, 08:14:12 »
Hallo,

Het trash icoon geeft aan dat er trash in de afvalbak aanwezig is, als ik daar ga kijken zie ik inderdaad een map staan die ik een tijdje geleden verwijdert heb.
Wanneer ik de bak probeer te legen geeft hij aan dat ik niet de juiste rechten heb om te deleten.
Ik heb toen nautilus opgestart als super user, en ben in de map gaan kijken .local/share/trash/ enz.
Daar stonden 2 mappen, files en info en beide zijn helaas leeg (ook geen hidden files)
Ik heb toen ook nog iets gelezen over het gebruik van de RM code in terminal, maar ook dat helpt niet.

Weet iemand een manier om de trash daadwerkelijk ook buiten te zetten?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 21:25:59 door Chris66 »

Offline joop905

• Lid
Re: Trash probleem in Hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 08:30:36 »
De Prullenbak zijn te vinden in ~/.local/share/Trash .
probeer dit eens commando:
sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*

GrJ
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 09:01:24 door joop905 »

Offline Chris66

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 20:34:19 »
Hoi,

Als ik de tip van Vistaus volg, zie ik alleen maar een lege map (had dit zelf ook al geprobeerd) waar ik helaas niks kan verwijderen.
En als ik de " sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*"  tip gebruik, zie ik niks gebeuren!!
Moet ik waar het sterretje staat iets invullen, naam van de bewuste map?

Dit is me helaas niet helemaal duidelijk.

Groetjes Chris

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 21:04:24 »
 (sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*)
sterretje staat voor alles in de map Trash
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:

sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*
Druk op Enter en vul desgevraagd uw wachtwoord in. Let op: het wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

GrJ.

Offline Chris66

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/28, 21:19:36 »
Hoi Joop,

Ik heb nogmaals gedaan wat je zei, maar de map staat er nog steeds.
Ik kan zelfs nog in de map kijken wat er in zit, maar wederom als ik naar de map browse met nautilus is hij helemaal leeg.

Voor mij is dit echt een raadsel, het lijkt net of de trash map op een andere locatie staat.
Maar ik heb geen idee waar ik dan moet zoeken.

Gr. Chris

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/28, 21:34:11 »
echt een raadsel. voor mij ook.
Gooi het icoontje eens weg (rechtermuisknop)
Open gconf-editor in de terminal.
Ga naar /apps / nautilus / desktop.

Zet vinkje bij: trash_icon_visible

GrJ

Offline Chris66

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 21:49:54 »
Hallo Joop,

Ik heb je tip meteen geprobeerd, maar ook dit heeft helaas niet geholpen.
Maar alles is niet voor niks geweest, ik was nog niet bekend met dit gconf-editor commando en nu heb ik weer iets om in te duiken (blijft leuk om van alles te tweaken)

Jammer dat ik die stomme map nog steeds niet kwijt ben!!

Gr Chris

Offline track

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/29, 22:35:51 »
Hoi Chris,

hoe heet die map in de trash trouwens ? 
Want het commando  sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*  zal niet werken als het een verborgen map is die in de trash zit.
Dan moet je  sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/.*  hebben. (let op het puntje !  De "*" geldt niet voor ".*")

Misschien is het zoiets.

track

Offline Chris66

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/02, 08:56:43 »
Hoi track,

Als ik jou tip probeer geeft het systeem deze error  " cannot remove `..' directory `/home/chris/.local/share/Trash/..'"
Zover ik het kan zien is het geen " onzichtbare map" en zelfs met de naam van de map (foa.pocahontas) in de plaats van een sterretje lukt het niet.

Ik denk dat dit een gevalletje " U moet er maar mee leren leven Meneer" word  :'(

Groetjes Chris

Offline track

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/02, 09:45:49 »
Zou ik nog niet zeggen.
Kun je met een  gksu nautilus die map zien ?  En de (rechterklik-) "eigenschappen" benaderen ?
Dan lukt het misschien ook daar de rechten zodanig te wijzigen dat je die map wél kunt bewerken rsp schrappen.

Of niet ?

track

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/02, 10:15:49 »
Indien je ook meerdere hd's hebt, kijk daar ook eens op of er een prullebak op staat. Dus op meerdere plaatsen zoeken.

« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/02, 13:19:30 »
Ook al met nautilus naar de map home gegaan en daar CTRL+H ingedrukt, dit geeft de verborgen bestanden weer, te herkennen aan een punt ervoor. Ik heb een map .Trash, Trash-0 en Trash-root.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Chris66

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/04, 21:25:26 »
Indien je ook meerdere hd's hebt, kijk daar ook eens op of er een prullebak op staat. Dus op meerdere plaatsen zoeken.

Mijn Trash is helemaal leeg, de tip van Jan11000 bleek de oplossing te zijn.
Ik heb inderdaad op mijn tweede HDD een trash-map gevonden, die heb ik helemaal leeg gemaakt samen met de info-map die er naast stond.
ik vond het wel raar om vanuit de TRASH map files naar de TRASH te sturen, maar goed, de map is leeg.

Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp bij dit probleem. ;)