Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervelend geluid bij afsluiten  (gelezen 4090 keer)

Vervelend geluid bij afsluiten
« Gepost op: 2009/04/26, 04:08:52 »
Het nieuwe systeem Jaunty 9.04 geeft een ergerlijk en hard geluid bij het afsluiten. Is daar iets aan te doen?

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
Re: Vervelend geluid bij afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 06:55:42 »
Wat voor geluid hoor je dan? Een piepje (systeem) of het oude (Whaaa!)
Ik hoor juist de laatste 8.10 en 9.04 helemaal nix meer bij afsluiten geen "whaaa".

Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Ed

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/26, 10:11:04 »

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 01:33:09 »
Jammer. Hoewel, iemand moet bedacht hebben dat zo'n naargeestig geluid ergens goed voor is. Waar heeft deze meneer aan gedacht?
Aan het afsluiten in Jaunty gaat een volle minuut wachttijd vooraf. Er verschijnt een venster met een aflopende klok. Waar is dat goed voor?

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 08:47:24 »
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/331589

Helaas nog geen oplossing.

Gr.Ed
euhhh, ik heb de pcspeaker gewoon op de blacklist gezet en heb er gelukkig geen last meer van.
niet bij het opstarten en niet bij het afsluiten.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/27, 09:15:20 »
Jammer. Hoewel, iemand moet bedacht hebben dat zo'n naargeestig geluid ergens goed voor is. Waar heeft deze meneer aan gedacht?
Aan het afsluiten in Jaunty gaat een volle minuut wachttijd vooraf. Er verschijnt een venster met een aflopende klok. Waar is dat goed voor?
Gewoon om U te ergeren meneer Degenhart. :rolleyes:
Zal alles nog wel verbeteren.
Bij mij is het erger , het hele spel bevriest regelmatig .. kan alleen de stekker uittrekken .
Is mij drie keer gebeurt op een uur tijd.
Heb Hardy er weer op gezet. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/27, 15:13:17 »
Heer Rooze, zou het kunnen dat die Jaunty een Rus is en gewend aan permafrost? Of bewaart u uw PC in de ijskast?

« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/27, 15:24:22 »
Heer Degenhart,

Ik ervaar dezelfde problematiek, maar heb me nog niet zodanig geërgerd dat ik actie heb ondernomen. Ik neem aan dat u reeds geprobeerd heeft via de systeem- / voorkeursinstellingen de zaken te wijzigen?
Zit nu in Windows en kan dus even niet helpen.

Mvg

« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/27, 15:27:24 »
U hoeft het klokje niet af te wachten,het systeem kunt u ook meteen afsluiten  :D
Kubuntu 20.04

« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/27, 15:32:24 »
Heer Delkubuntu, dat zou betekenen dat er zomaar iets geheel voor niets bedachd en uitgevoerd is? Alleen om interessant te lijken? Ik dacht dat Ubuntu een beter alternatief was voor Windows en geen imitator.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/27, 15:40:14 »
Ben een vrouw ;)
Het scheelt een extra muisklik,meer niet. XD
Kubuntu 20.04

« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/27, 15:52:36 »
Pardon, neem me niet kwalijk. U weet, alleen mannen kunnen zo dom zijn.

Offline Ed

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/28, 18:10:56 »
U hoeft het klokje niet af te wachten,het systeem kunt u ook meteen afsluiten  :D

Rechtsboven op de afsluitknop, rechtsklikken, voorkeuren, opties, onderste vinkje verwijderen zorgt ervoor dat je zonder die klok kan afsluiten.

Gr.Ed

Offline Tom

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/28, 21:51:18 »
Vrouwen power , bevalt mij zeer goed. :D :D :D
Heb nu net Jaunty op mijn Laptopje gezet een simpel ATI readeon xpress 1100 kaartje en 2x 1.8 GHZ cpu geval. (dual-core)
En daar draait Jaunty perfect op zonder afsluit piep van Mama bord. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/28, 22:36:14 »
Wat gek toch, ik heb heel die minuut niet voorbij zien gaan. Ik lees er meer over, maar waarom heb ik dat dan niet? Niet dat ik het wil, maar wel vreemd dan.

En ja.........dellkubuntu, gelukkig meer vrouwen hier, dat scheelt toch wel een stuk!

Om eerlijk te zijn vind ik dat klokje maar zozo  =D =D
Kubuntu 20.04

« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/28, 22:39:17 »
Heb nu net Jaunty op mijn Laptopje gezet een simpel ATI readeon xpress 1100 kaartje en 2x 1.8 GHZ cpu geval. (dual-core)
Is dat de laptop die nog in de verpakking zat?Mooi dat het allemaal prima draait zonder die piep(hoewel die piep ook wel z'n charme heeft) :D
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/28, 23:27:31 »
Is dat de laptop die nog in de verpakking zat?Mooi dat het allemaal prima draait zonder die piep(hoewel die piep ook wel z'n charme heeft) :D
Nee die Lap was al in gebruik.
In de verpakking zit nog een HP desktop daar komt waarschijnlijk de nieuwe mandriva op (die komt morgen uit) ;)

« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/28, 23:34:38 »
Nee die Lap was al in gebruik.
In de verpakking zit nog een HP desktop daar komt waarschijnlijk de nieuwe mandriva op (die komt morgen uit) ;)
Mooi,kan ik die ook weer testen op vbox ;)
Kubuntu 20.04

« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/01, 18:23:31 »
Heer Rooze bewaart zijn computers in de ijskast. Dan durven ze niet te piepen. Lijkt me toch geen goede oplossing.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/01, 18:54:37 »
Daarentegen raakt zijn cpu niet snel oververhit...
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖