Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu studio software  (gelezen 1619 keer)

Ubuntu studio software
« Gepost op: 2009/04/25, 19:28:16 »
Ik zou graag in een appart acount alleen de ubuntu studio programma's willen installeren, is daar een pakket voor of een mooie opdrachtsregel voor?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Ubuntu studio software
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/25, 21:52:56 »
Het pakket ubuntustudio bevat alle Ubuntu Studio-programma's. Gewoon via Synaptic/Adept te installen of in de Terminal:

sudo apt-get install ubuntustudio

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/25, 22:19:10 »
Ik wil alleen niet de thema's, instellingen, andere kernel enz. echt alleen die software

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/25, 23:29:17 »
Weet je dan ok precies om welke software het gaat?
In dat geval zou je zelf die pakketten kunnen invoeren in een commandoregel, en wel zo:

sudo apt-get install ...........   (namen van de pakketten, gescheiden door spaties)

Heb je hier wat aan?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/25, 23:39:10 »

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/26, 07:49:02 »
Niet te moeilijk maken, jongens..

Ik heb dit ook gedaan en het is heel simpel: Open Synaptic (ik ga er van uit dat je dat weet te vinden....). Klik dan links onderin op [Onderdelen]; Vervolgens uit de daarboven gepresenteerde lijst kies je [Meta pakketten (universe)]. Dan krijg je in het grote vlak een lijstje te zien.
Kies daaruit de volgende Meta-paketten:  ubuntustudio-audio, ubuntustudio-audio-plugins, ubuntustudio-graphics en ubuntustudio-video

Zorg er ook voor dat je alle kunstjes van de site van Pjotr (http://sites.google.com/site/computertip/directdoen) gedaan hebt en je hebt een gewone Ubuntu, met alle pakketten van Ubuntustudio. Iesse Siemple......

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/26, 11:27:10 »
Hierbij installeert hij ook een nieuwe kernel(linux-rt)
Moet ik die dan opstarten, of kan die er gewoon weer af?

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/26, 12:50:26 »
Weet je dat ik daar nooit naar kijk? Ik doe gewoon donwloaden en evt. rebooten. En het werkt altijd. Kennelijk draai ik op een volkomen probleemloze en compatible laptop. (HP Compaq 8710w)

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/26, 12:53:22 »
Hierbij installeert hij ook een nieuwe kernel(linux-rt)
Moet ik die dan opstarten, of kan die er gewoon weer af?
Die kernel is  speciaal bedoeld voor low latency, denk ik. Ik zou hem gewoon  eens propberen.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/26, 13:19:18 »
1. Wat is dat?
2. Is dat nuttig/nodig?

« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/26, 13:39:37 »
rt-kernel staat voor Real Time.

Dat kan nuttig zijn, als je audio in realtime gaat opnemen (bijvoorbeeld als je zelf muziek inspeelt via de microfoon). In dat geval geeft de kernel voorrang aan realtime-processen. Dat kan zeker wel een voordeel zijn.

In andere gevallen zou ik hem verwijderen. Dat kan straffeloos.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/26, 13:41:39 »
Dan kan ik hem vrwijderen, want ik gebruik hem voor bewerken van, voor opnames heb ik losse apparatuur ;)