Bedankt voor jullie snelle reacties, maar ik ben nog geen stap verder
Numero uno
lizardman : Best mogelijk dat dat het probleem is (al weet ik dat niet zeker) maar ik kan letterlijk nix intypen. Ik kan tokkelen op m'n klavier zoveel ik wil... er verschijnt geen letterteken op m'n monitor! Bij w was er 'n mogelijkheid om op te starten in dos. Bestaat er iets dergelijks in Linux?
Numero due Jan E. : Alles leek goed te verlopen maar er verscheen wel degelijk een venster dat me vertelde dat ik de computer moest herstarten om de installatie te voltooien. Trouwens, vroeg of laat moet je toch wel eens herstarten, hé. Veel minder dan met w , maar toch
Numero tre heir4c : Als ik herstart met de live CD raak ik niet in de root directory ook niet met het sudo commando. Er blijft in het teminalvenster staan 'ubuntu@ubuntu$'. Met de CD raak ik dus wel bij mijn bestanden maar alleen ro. Zeer vervelend...
(ik gebruik wel de live CD van Intrepid, zou het een verschil maken als ik de de lcd van Jaunty zou gebruiken?)
En ten slotte aan iedereen: Ik heb de laatste versies van SystemRescue en The Ultimate Boot CD. Misschien kan ik daar iets mee doen maar als absolute leek ben ik dar een beetje bang van