Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij herstart na installatie Xubuntu 9.04  (gelezen 1003 keer)

Offline Marc0

• Lid
Foutmelding bij herstart na installatie Xubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/04/23, 21:32:43 »
Op een oude Compac laptop (256MB / 12GB) een update uitgevoerd naar Xubuntu 9.04. Bij de herstart na de installatie liep de boel vast en uiteindelijk kreeg ik de volgende melding op het scherm:

segmentation fault
rm: cannot remove ' /tmp/ .clean' : Read-only file system
segmentation fault
segmentation fault
segmentationfault
init : re-default main process (1601) terminated with status 139

Vervolgens kreeg ik het ouwe apparaatje met geen mogelijkheid meer draaiende dus heb ik Xubuntu 8.10 opnieuw geïnstalleerd met de alternateCD.
Iemand een tip? Zou een clean install met de 9.04 - Alternate meer succes hebben of kan ik op zo'n bejaard laptopje beter geen nieuwe versie installeren?

Groeten, Marco

Iemand een tip?

Offline Tom

• Lid
Re: Foutmelding bij herstart na installatie Xubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/23, 22:41:46 »
Of probeer een clean installatie desnoods met een alternate CD van de 9.04. :)
Denk als de 8.10 goed ging zou de 9.04 het toch ook moeten doen.
Er is misschien iets fout gegaan bij de upgrade.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/23, 22:43:18 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

hhulst

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/03, 18:27:02 »
Herinstallatie met een 9.04 alternate CD helpt ook niet. Ik heb hetzelfde met een Dell Latitude CPx.
Xubuntu 7.10 was geen probleem. Daarna met 9.04 alternate CD (eerst nog schijf geformateerd) geprobeerd. Alles leek goed te gaan, tot na de reboot. Foutmeldingen, weet niet exact meer wat de meldingen waren, maar wel van die strekking.
Daarna 8.10 geiinstalleerd, dat ging goed. Echter na de upgrade van 8.10 naar 9.04 (welke helemaal goed ging) kreeg ik de foutmeldingen (zoals in de post) na de reboot.
Wellicht iets meer dan een plaatselijk probleempje ? Ik brn dus ook op zoek naar een oplossing  :(

Groet,
Henk.

hhulst

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/03, 21:56:26 »
De ge-upgrade 8.10 -> 9.04 Xubuntu start wel als ik bij het booten, het grub menu kies (ESC indrukken bij opstarten) en dan de oude kernel kies. Dit is 2.6.27-7-generic i.p.v. 2.6.28-11-generic.
Is misschien tijdelijke workaround, Marco ?

Edit Mod : Heb hem verplaatst  is hier meer kans op herstel.
Vriendelijke groet Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 00:17:46 door Wanda Rooze »