Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] OpenFTD installeren maar komt niet tevoorschijn.  (gelezen 2490 keer)

Offline Wybren

• Lid
[Opgelost] OpenFTD installeren maar komt niet tevoorschijn.
« Gepost op: 2009/04/23, 19:06:05 »
Hey,

Ik wilde vandaag OpenFTD installeren, dus ik volg de instrusties volgens de wiki maar hij komt niet tevoorschijn in de Synaptic Package Manager na het toevoegen van de bron. Nu staat daar al in de wiki dat dit kan gebeuren in 8.10 maar ik heb 9.04. Er staat wel een link met een mogelijk oplossing, alleen die link werkt niet bij mij.

Kan iemand mij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/23, 19:22:27 door Wybren »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: OpenFTD installeren maar komt niet tevoorschijn.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/23, 19:08:21 »
Doe het dan even via de terminal:
sudo apt-get install openftd

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/23, 19:19:11 »
Doe het dan even via de terminal:
sudo apt-get install openftd

Via dat commando, doe je dan eigenlijk precies hetzelfde als dat je iets zou aanvinken voor installatie in de packet manager? Het schijnt te werken, hij is nog aan het downloaden.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/23, 19:20:17 »
Synaptic is een grafische front-end (een soort "frontje") voor apt-get. Synaptic ;)

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/23, 19:23:40 »
Synaptic is een grafische front-end (een soort "frontje") voor apt-get. Synaptic ;)

Oke, het werkt iig. Ik heb nog 2 kleine vraagjes.

1. Ik heb sabnzbd geinstalleerd via Synaptic, maar hij staat niet bij toepassingen, waar kan ik hem vinden?
2. Ik heb een externe harde schijf, die werkt gewoon, maar ik wil dat dat mijn downloadfolder wordt, hoe kan ik dat instellen? Gewoon hetzelfde via windows via stationletters? "D:\" etc.?

Offline Jan E.

• Lid
Re: [Opgelost] OpenFTD installeren maar komt niet tevoorschijn.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/23, 19:53:38 »
Sabnzbd is een commandline programma, dat na het invoeren van de opdracht opent met een scherm in Firefox. Daar kan je je instellingen doen. Sabnzbd komt als een ingepakt bestand, dat je moet uitpakken. Waar je hem heb uitgepakt weet ik natuurlijk niet. Bij mij heet die map /home/jan/SABnzbd-0.4.9
Vanuit die map start je het programma op met python SABnzbd.py.
Er staat wel een readme in die map, waar precies in staat wat je moet doen.

Linux werkt niet met schijfnamen als C: en D:.
Externe schrijven staan als map genoemd in /media (gezien vanaf de root, ofwel / ). En dan heeft 'ie gewoon een naam. Bij mij heet de externe schijf gewoon disk. Maar dat schijn je ook te kunnen veranderen.

In mijn geval is een verwijzing naar de externe schijf dus /media/disk. Als je in Sabnzb dit (of een submap) wilt instellen als download map, kan dat bij instellingen.

Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar is simpeler dan het lijkt.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/23, 20:49:04 »
Sabnzbd is een commandline programma, dat na het invoeren van de opdracht opent met een scherm in Firefox. Daar kan je je instellingen doen. Sabnzbd komt als een ingepakt bestand, dat je moet uitpakken. Waar je hem heb uitgepakt weet ik natuurlijk niet. Bij mij heet die map /home/jan/SABnzbd-0.4.9
Vanuit die map start je het programma op met python SABnzbd.py.
Er staat wel een readme in die map, waar precies in staat wat je moet doen.

Linux werkt niet met schijfnamen als C: en D:.
Externe schrijven staan als map genoemd in /media (gezien vanaf de root, ofwel / ). En dan heeft 'ie gewoon een naam. Bij mij heet de externe schijf gewoon disk. Maar dat schijn je ook te kunnen veranderen.

In mijn geval is een verwijzing naar de externe schijf dus /media/disk. Als je in Sabnzb dit (of een submap) wilt instellen als download map, kan dat bij instellingen.

Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar is simpeler dan het lijkt.

Oke dankjewel. Maar ik heb hem dus geinstalleerd via Synaptic, volgens mij ben je daar niet vanuit gegaan in je uitleg of maakt dat niet uit?

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/24, 07:41:58 »
Dat maakt niet uit. Synaptic is een soort grafische schil over apt-get heen. Niet helemaal, geloof ik, maar zo kan je het wel zien.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/24, 07:48:47 »
Als je SABnzbd geïnstalleerd hebt via Synaptic of apt-get, moet je nog even wat veranderen om het automatisch op te laten starten.
Druk op Alt-F2 en voer het volgende commando in:
gksudo gedit /etc/default/sabnzbdplus

Zet jouw gebruikersnaam achter USER=
Zoiets dus: USER=johan
Opslaan en sluiten.

De volgende keer dat je Ubuntu opstart, start SABnzbd ook automatisch.
Voor het beheer surf je naar http://localhost:8080/sabnzbd/