Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: java-runtime niet in ubuntu-restricted-extras?  (gelezen 4998 keer)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: java-runtime niet in ubuntu-restricted-extras?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/04/24, 17:09:19 »
De keuze voor open software past helemaal in de Ubuntu filosofie: gebaseerd op een filosofie van vrije software die tot doel heeft om de voordelen van deze software overal ter wereld kenbaar te maken

Als nu iedereen JDK gaat gebruiken en geen Sun ...is dat ook niet goed.
Sun maakt het nu toegankelijk  ook voor Linux en dan willen wij het liever niet , want geen open sources.

En waarom kan niet iedereen open jdk gebruiken? Waarom moet ik kiezen voor Sun? Toevallig lees ik vandaag in Computable dat Sun door Oracle wordt overgenomen. Geen idee wat dat voor Sun java gaat betekenen.

Andere linux distributies hebben wellicht een ander beleid over de keuze tussen open-source en closed-source. Ik steun de keuze van Ubuntu voor vrije software.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Tom

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/04/24, 17:46:51 »
Ik heb niet gezegd  dat ze die niet moeten gebruiken , maar als.... zie de rest !.
Open sources of niet is mij worst , het Systeem moet gewoon werken out off the box.
Teminste als je het populair wilt maken voor de gewone doorsnee gebruiker.
Of zijn we Heiliger als de Paus ?.
Maar ik wil hier geen discussie uitlokken verre van daar.

Lees ook Pjotr zijn bericht.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 17:49:25 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/02, 10:06:39 »
De sun-java zit (nog) wel in kubuntu-restriced-extras van 9.04. Lijkt mij dat hiervoor bug #337832 ook van toepassing is. Loopt het onderhoud hiervan iets achter?
Klik links bovenin op Documentatie