Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VOIP telefoneren?  (gelezen 764 keer)

Offline John K

• Lid
  • Steunpunt: Nee
VOIP telefoneren?
« Gepost op: 2009/04/23, 09:57:49 »
Ik wil VOIP uitproberen onder Ubuntu. Wat moet ik hiervoor doen? Ik heb een VOIP usb telefoontje aangeschaft, maar wat nu? Is er een standaard progje onder Ubuntu? Welke provider is Open Source en gebruiksvriendelijk?

John K

Offline Miki

• Lid
Re: VOIP telefoneren?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/23, 10:50:28 »
Hallo John,

Probeer het programma Ekiga eens (staat waarschijnlijk al bij je programma's). Bij mijn eigen computer ging de instelling vrij soepel, op een andere computer heb ik wat meer moeite (zie de topic die ik vandaag heb geopend). Ekiga is zelf ook een provider, maar daar heb ik geen ervaringen mee. 

Offline Thomas de Graaff

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/23, 10:52:17 »
Hier is een overzichtje van de prijzen van verschillende VOIP leveranciers.

http://www.voipproducts.eu/betamax-rates/

Hoe dit onder Ubuntu werkt, met welke software weet ik niet. Ik gebruik een stukje hardware (linksys pap2) om met een normale telefoon via voip te bellen.

Zoals te zien is kan je naar Nederlandse vaste lijnen gratis bellen (net als bijv. Japan, Hong Kong, Engeland en nog meer). Maar je moet wel één keer in de zoveel maanden credit kopen voor 10,- euro. Dus helemaal gratis is het niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/23, 10:57:03 door tommie74 »

Offline John K

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 13:11:09 »
Ik heb een ISDN aansluiting en wil mijn nummers niet kwijt, wat is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld gratis uitbellen via deze linksys pap2(T)? Of heeft het met ISDN geen zin om met VOIP te bellen?

John K

Offline Thomas de Graaff

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 20:21:30 »
Het is mogelijk om je nummers over te laten zetten naar een voip account voor inbellen. Ik betaal 10 euro per jaar bij budgetphone voor een telefoonnummer, porteren van een bestaand nummer kost nog eens 10 euro. Uitbellen doe ik niet via budgetphone maar via een goedkopere voip aanbieder. Omdat het de linksys pap2 geen verschillende accounts kan gebruiken voor in-en uitbellen heb ik er een speciaal apparaatje bij dat er voor zorgt dat inkomende gesprekken en uitgaande gesprekken met dezelfde telefoon via verschillende lijnen in de pap2 gevoerd worden. Maar er zijn ook van die voip adapters die wel inkomende en uitgaande gesprekken aan verschillende accounts kunnen koppelen.

Of het zinnig is om te bellen via voip als je isdn hebt dat weet ik niet, ik heb geen verstand van isdn.