Dank voor je advies, Merijn.
Ik hoef niet zo'n racemonster

dus het wordt ext3, wat ik op alle partities heb gebruikt.
En als het een ander filesysteem zou moeten worden gaat dat ook makkelijk, tenzij Grub
het niet meer zou doen met dat mulitboot geval van mij. Maar dan doe ik het b.v. op twee
verschillende schijven hetzij IDE dan wel Sata. Die dingen kosten niet veel meer. En
ik heb nogal wat experimenten achter de rug in de PCLinuxOS-sfeer. Vandaar, dat ik wat
schijven voor experiment over heb.

Aangezien ik Ubuntu 8.10 pas een aantal maanden gebruik was ik wel nieuwsgierig naar of
dat werkt, zo'n upgrade. En ik had mijn oude systeem met 'remastersys' netjes op dvd, "dus vooruit",
dacht ik.
Heb je voordeel van Reiserfs? En weet jij wat dat 'journalising' bij ext... nou precies is? Ik heb wel
eens op het internet gezocht, maar echt software-techische uitleg heb ik nooit gevonden.
Dan schrijf je nog over 64bits. Ik heb een AMD64 2core hier gehad, maar dat ging samen
met Sata-schijven niet goed met PCLOS. Toen heb ik de machine in mogen ruilen voor een
Intel Celeron 2core en dat ging (met een kaartje voor ethernet en één voor sound en IDE-schijven) prima.
Maar ik werk met deze Ubuntu op i386 basis, wat weer goed wordt verdeeld over de twee processors
heb ik geconstateerd met Gkrellm.
Je ziet, ik daal af tot het rustig en betrouwbaar werkt.