Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash ?????  (gelezen 1105 keer)

MII

• Gast
Flash ?????
« Gepost op: 2009/04/21, 23:09:06 »
Hallo

een vreemde vraag mischien . maar..
ik heb een server draaien met ubntu h.o. hier staat een site op waarin een flash intro wordt weergegeven
dit draaide prima . maar na een her install van de server en de site opnieuw geupload draaid de flash niet meer en is het gewoon ee plaat
voor 100% dat ik vooheen nooit een plugin of iets geinstalleerd heb . maargoed wellicht via een andere install

mijn vraag is dus . moet ik een flash install doen zo ja welke ?  ( sudo apt-get install flashplugin-nonfree ) heb ik gedaan zonder resultaat
of heb ik iets over het hoofd gezien qua rechten of zo  ( staat nu op root-root 707 )

alvast bedankt

Offline siegi

• Lid
Re: Flash ?????
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/21, 23:15:52 »
Volgens mij heeft flashplayer niet veel met een server installatie te maken. Daarom verplaats ik het naar algemeen software en configuratie.

MII

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/21, 23:18:19 »
oke ik ging er vanuit dat de server de boosdoener was en niet de site software  O0

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/22, 10:42:35 »
Hmmm,

en je bent zeker dat je niets anders gewijzigd hebt? Het flash filmpje wordt namelijk afgespeeld op de client in plaats van de server.
In je html source staat dan ook gewoon een verwijzing naar de bron van het filmpje. Dit wordt dan gebruikt door de client om het filmpje (in swf formaat) te downloaden en af te spelen. Het lijkt er zo namelijk op dat er eerder iets mis is met de client in plaats van de server.

Heb je al is geprobeerd de website vanaf een andere computer te benaderen?

mvg,
Grtz GGS1988

Laptop: Packard Bell: Easynote MX 65 100    :   Debian Edge (32-bit) (Test-server)
Laptop: Dell XPS 1530                               :   Ubuntu 8.10 (64-bit)
Desktop: AMD 6000, HD3870, 4GB DDR2        :   Ubuntu 8.04 (64-bit)

MII

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/22, 16:13:51 »
yep juist vanaf een ander comp werd dit ondekt na de herinstall , wat je aangaf wis ik maar twijfelde uiteindelijk ,

ik heb de server opnieuw geinstalleerd , ik vermoed dat er ergens wat verkeerd is gegaan of zo , is een gok
in iedergeval bedank , voor de reactie

ik weet nog niet of nu wel werkt , moet dat nog testen

Offline track

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/22, 16:43:29 »
Hoi MII,

jouw eerste gis was iets met de rechten toch ?

Ben je dat een keer verder nagegaan ?  Dat misschien het flash-bestand in een andere map staat zonder de nodige rechten ?
(soms zo'n ellendig sticky-bit ergens ?)
Kun je dit flash-bestand rechtstreeks aanspreken en starten dan ?

track
« Laatst bewerkt op: 2009/04/22, 16:45:06 door track »

MII

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/23, 02:57:37 »
klopt het idee was dat de rechten verkeert staan maar het gehele pakket afgewandeld zonder resultaat  :|
snap er echt geen zak van , inmiddels dik 48 uur met een tussen pooze van 5 uur aangewerkt
het de server 10 x geherinstalleerd de versie nu is met webmin en ispconig ( wat natuurlijk ook niet lekker loopt ) maar dat is een zorg voor later

heb net eigelijk tegen beter weten in  ffmpeg enz geinstalleerd wat dus geen  resultaat geeft, wat ik al dacht maarja ff proberen je weet nooit

dus schiet me maar in een kapotje ik ben ff leeg

www.rcstudio.nl

geen reclame maar kijk en geen hopelijk een hint cq oplossing , op de start pagina zie je een kinder gezicht deze zou met 2 andere foto's moete draaien
ook de protofolio is gewoon helemaal weg ( ook flash ) 

helpie helpie
           pfff 03:00 ik nok , sorry voor type fouten  =D

Offline track

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/23, 11:59:41 »
Het zal geen oplossing leveren als je de boel nog 25 keer herinstalleert.  Dat is maar Win..-matig gedacht !

Je moet netjes alles laten staan en de rechten (en ander) bekijken.
(bij een nieuwe installatie wordt mogelijk alleen de foute instelling meteen weer herstelt !!)

Misschien is het hier handig als je een oude handleiding neemt en nu met deze daaraast de boel nog een keer bekijkt.
(niet herinstalleert !)
(b.v. hier:  http://www.howtoforge.com/perfect_server_ubuntu7.10 )
En als je iets vindt dat daar anders beschreven wordt nauwkeurig te bekijken wat dat inhoudt.
Dus: wat is het gevolg van die andere aanpak?  wat bereik ik met die andere instelling ?
En steeds stap-voor-stap, geen brute herinstallatie !!!

Als je ergens vast zit zet het maar hier neer, dan zullen wij die stap en de volgende bekijken.

Vriendelijke groet,

track