Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: skype in 8.10  (gelezen 477 keer)

Offline kr00nbrt

• Lid
  • Steunpunt: Nee
skype in 8.10
« Gepost op: 2009/04/20, 20:04:15 »
Is er ergens documentatie te vinden waar alle mogelijkheiden voor het juist instellen van geluid in skype te vinden zijn?
Ik moet op drie plekken (systeem/voorkeuren; geluid pulldown menu en in skype zelf) diverse opties juist instellen. Bij de laatste update zijn verschillende schuiven van de alsa-mixer op nul gezet. Nadat ik dat in de gaten kreeg en ze had opengezet kreeg ik de andere instellingen niet meer op orde.
In de meeste instructies wordt ervan uit gegaan dat je een intel geluidskaart hebt, ik heb amd.  Kortom ik kom er niet uit.
Dank
Kr00nbrt

Offline Miki

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: skype in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/21, 11:31:27 »
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een moederbord hebt die gebaseerd is op een amd processor. Via het
lspci commando in terminal kun je kijken wat je geluidscontroller is. Ik heb ook een amd processor, bij
mij is het "via ...". Als je nu kijkt bij je skype geluidsinstellingen dan staat er bij mij de via kaart ook als
mogelijkheid aangegeven. Let op die gebruik ik zelf niet, ik heb mijn sound out en ringing op pulse gezet en mijn geluid in gaat via
mijn usb headset. Mijn microfoon is nu mijn headset terwijl ik geluid ontvang door de speakers. De juiste instelling
is dus ook mede afhankelijk van het soort headset dat je gebruikt (usb of anders)

Mocht dit niet helpen, dan zijn er inmiddels meerdere topics geweid aan de skype problemen op het forum, heb je naar die
fora gekeken?

Succes