Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD en USB perikelen Kubuntu  (gelezen 475 keer)

Offline Johan Velthuizen

• Lid
    • http://www.velthuizen.nl
  • Steunpunt: Nee
CD en USB perikelen Kubuntu
« Gepost op: 2009/04/20, 08:16:53 »
Dit onderwerp heb ik al eerder naar voren gebracht maar door nieuwe ontwikkelingen nog maar eens een artikeltje er aan wagen.

Al sinds enige maanden heeft mijn Kubuntu 8.04 de vreemde gewoonte om niet te reageren op invoeren van CD's en USB sticks, het systeem herkent ze wel want door bijvoorbeeld mount /dev/sdg1 /media/usbstick kan ik mijn USB stick uitlezen maar het schermpje met "wat wil je dat ik doe met het ingevoerde medium" blijft achterwege.
Inmiddels heb ik alle tips op dit forum al uitgeprobeerd maar geen resultaat.

Maar tot mijn grote verbazing gaf het syteem afgelopen vrijdag na het plaatsen van mijn USB stick plotseling wel het bekende schermpje, hoe dit mogelijk is weet ik niet maar ik dacht mogelijk is er iets hersteld door een update.
Maar helaas was de vreugde van korte duur want sinds zondag zijn we weer terug bij af en blijft het schermpje gewoon weer weg.

Heeft er iemand enig idee hoe in Kubuntu dus niet Ubuntu dit is op te lossen.

Offline track

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: CD en USB perikelen Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/20, 08:29:49 »
Hoi Johan,

als ik het goed begrijp gebeurt dit "reactie starten" achter de schermen door de udev toch ?

En is die bij Kuby anders dan bij Uby ?  Een andere aankoppeling misschien ?   Bij de draden die ik in dit verband in de laatste weken
hier gezien heb was dat altijd iets in de omgeving van dit udev, dus zou ik de aanpak in die richting gaan zoeken.
(de details heb ik zelf nog helemaal niet goed begrepen .. )

- maar mijn 1½ centen ..

track