Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) xubuntu 9.04 beta jaunty - hoe automatisch wireless verbinden  (gelezen 2856 keer)

Offline edwinv

• Lid
  • Steunpunt: Nee
hoe kan ik in xubuntu jaunty beta autmatisch mijn draadloze verbinding verbinding laten maken? ik moet nu telkens eerst een paswoord ingeven - ik wil dat de computer autmatisch opstart en verbinding maakt (automatisch opstarten lukt al, automatisch verbinding maken niet)

ik heb nochtans in networkmanager autmatisch verbinden aangevinkt

« Laatst bewerkt op: 2009/04/18, 18:09:58 door edwinv »

Offline Willempiesnor

• Lid
Re: xubuntu 9.04 beta jaunty - hoe automatisch wireless verbinden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/17, 23:38:37 »
Bij mij was het in 8.04 en 8.10 zo dat op het moment dat ik automatisch opstarten had ingesteld hij daarna om een password van de Wifi vroeg. Schakelde ik het automatisch opstarten uit, deed hij dat niet meer.
Op zich wel logisch, als hij automatisch doorstart weet hij niet wie er achter zit en misschien mag die persoon wel helemaal niet op je Wifi gebeuren komen.....

Jaunty ken ik niet maar het lijkt mij dat dit hetzelfde zal zijn (je zal toch beveiliging moeten hebben anders komt men maar zo op je netwerk)
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/18, 09:43:26 »
neen, ik moet niet de sleutel van het draadloos netwerk ingeven, maar het paswoord waarmee ik normaal moet inloggen

als ik wicd gebruik en ik vind daar autmotasch verbinden aan, doe hij het wel , maar in netwerk manager niet

maar omdat wicd soms problemen geeft met de verbinding wil ik dus netwerk manager gebruiken, maar die vraagt dus altijd eerst het paswoord

ik alleen gebruik de computer thuis, en er staan geen geheimen op, dus ik zou graag hebben dat als ik de computer opstart dat ook het  draadloos gedeelte wordt opgestart.

Offline jusgje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/18, 09:57:07 »
Ik denk dat dit de oplossing is: zo werkt het tenminste ook in Ubuntu 8.10.
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs -> punt 31

Herstart de computer. De sleutelbos zal nu om een nieuw, eigen wachtwoord vragen. Voer niks in en druk op Enter. Dan vraagt 'ie of hij onveilige opslag mag gebruiken, klik dan op ja. Zo onveilig is het trouwens niet, want alleen iemand met fysieke toegang kan misschien de netwerksleutel achterhalen.

Offline Willempiesnor

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/18, 11:48:03 »
neen, ik moet niet de sleutel van het draadloos netwerk ingeven, maar het paswoord waarmee ik normaal moet inloggen
Had ik gesnapt en bedoelde ik ook. Misschien moet ik de volgende keer wat duidelijker zijn  ;)
En de tip van jusgje is precies wat ik bedoel, waar daarin staat omschreven is hetzelfde al wat ik bedoelde alleen beter verteld.
En de oplossing die hij aandraagt lijkt me exact waar jij naar op zoek was.

Overigens zou ik het zelf nooit zo doen, ik ril bij de gedachte dat iemand (wie dan ook) toegang tot mijn netwerk heeft zonder mijn toestemming (maw geen wachtwoord). Je notebook zal maar gepikt worden.... maar goed, dat is ieder zijn eigen keuze.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline edwinv

• Lid
(opgelost) xubuntu 9.04 beta jaunty - hoe automatisch wireless verbinden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/18, 18:11:00 »
van mij mag dit op opgelost worden gezet - ik heb nu wicd geinstalleerd en dit werkt prima - geen paswoord nodig - computer maakt mooi verbinding

allen bedankt voor de hulp