Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( Opgelost ) var-logs-map-backups  (gelezen 800 keer)

Offline Tom

• Lid
( Opgelost ) var-logs-map-backups
« Gepost op: 2009/04/17, 10:30:47 »
Als ik naar Computer - bestands systeem - var - logs ga zie ik een map backups staan.

Als ik in die map ga zien staan daar 7 backups in.

Mijn nieuwsgierige vraag is Waarom staan die backups daar , met wat voor doel (functie) en reden.
Neem toch aan  dat ze ervoor iets staan.
En neen ik kom er niet aan en dergelijke ... ben gewoon nieuwsgierig naar het nut daarvan.
Groeten Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/18, 11:20:33 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
Re: var-logs-map-backups
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/17, 21:01:20 »
Veel te vroeg , maar ik riskeer het ... bumb
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/18, 05:17:04 »
Die staan niet in /var/log/ maar in /var

Een aantal pakketten slaan hier een kopie van belangrijke configuratiebestanden op.
Dat is handig als het origineel verpest is. Zo kan je makkelijk een kopie terugzetten en werkt je systeem weer.

Iedere dag wordt er automatisch een kopietje gemaakt van die bestanden.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/18, 11:21:03 »
Die staan niet in /var/log/ maar in /var

Een aantal pakketten slaan hier een kopie van belangrijke configuratiebestanden op.
Dat is handig als het origineel verpest is. Zo kan je makkelijk een kopie terugzetten en werkt je systeem weer.

Iedere dag wordt er automatisch een kopietje gemaakt van die bestanden.
Dank U wel. :)