Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Calendar werkt niet samen met Evolution..  (gelezen 2198 keer)

Google Calendar werkt niet samen met Evolution..
« Gepost op: 2009/04/14, 20:56:45 »
Dames, heren
Ik heb uiteraard eerst uitgebreid gegoogled maar ook hier kom ik niet verder. Ik wil mijn agenda binnen evolution laten samenwerken met de Google calendar. Ik kan volgens de uitleg die ik gevonden heb binnen Evolution een Google agenda maken die laten inloggen op mijn Google-account. Dat lijkt ook goed te werken. Maar......elke keer als ik in Evolution aanvink dat ik de Google agenda wil zien, vraagt die elke keer weer om het password voor toegang tot Google (accountnaam staat wel goed ingevuld) en dat wordt niet onthouden, ondanks dat het vinkje daartoe aan staat. Daarbij: ik kan in de Evolution agenda invullen wat ik wil, het wordt niet gesynchroniseerd met die van Google, er komt niets op en vice versa!...
Gek genoeg werkt die integratie met mijn iphone perfect: ik kan keurig op mijn iphone zien wat de agenda is (van Google) en kan ook niet afspraken invoeren via de iphone, werkt dus 2 kanten op. maar als ik dat wil met Evolution werk het dus nada....Ikke nie begrijp..kan iemand mij daarbij een tip geven wat ik nu moet doen, of proberen ??
Groeten
Een bijna noob.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Jan E.

• Lid
Re: Google Calendar werkt niet samen met Evolution..
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/15, 19:20:15 »
Heb ik ook ontdekt. Daarom ben ik overgestapt  naar Thunderbird, met de agenda-plugin, Lightning. En niet te vergeten de Google Calendar-plugin voor bi-directionele toegang. Voor het configureren van Thunderbird even kijken op de help pagina van Google agenda, bij overige clients (Thunderbird/Lightning/Sunbird wordt nl niet genoemd. Werkt feilloos!

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/15, 20:07:43 »
Jan,
gelukkig ligt het dus niet aan mij, maar ik heb dus Thunderbird geinstalleerd, en krijgt die Lightning niet geinstalleerd omdat die niet compatibel is met mijn FF 3.08 !! dus kan ik nog steeds niet. De add-on die ik direct vond werkte sowieso niet, omdat die X86 veronderstelt. Ik heb dus AMD64. Die kon ik wel vinden, maar nogmaals, weigerde te installeren omdat die niet met deze FF samenwerkt!.....
Nog geen oplossingen dus ! wie ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/15, 20:23:48 »
Jan,
gelukkig ligt het dus niet aan mij, maar ik heb dus Thunderbird geinstalleerd, en krijgt die Lightning niet geinstalleerd omdat die niet compatibel is met mijn FF 3.08 !! dus kan ik nog steeds niet. De add-on die ik direct vond werkte sowieso niet, omdat die X86 veronderstelt. Ik heb dus AMD64. Die kon ik wel vinden, maar nogmaals, weigerde te installeren omdat die niet met deze FF samenwerkt!.....
Nog geen oplossingen dus ! wie ??
Wie ik heb ook lightning en FF3.08 en dat gaat.
Staat toch in Synaptic.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/16, 08:46:00 »
Ik maak gebruik van scheduleworld.com deze site werkt vlekkeloos samen met Evolution en mijn Mobiele telefoon.

EvdB

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/19, 10:49:18 »
In Evolution is de Google kalender alleen readonly. In Thunderbird kan het wel met de Lightning plug in en de plug in  Lightning Google Provider. Lukt het niet om in Thunderbird een nieuwe agenda aan te maken dan ligt het aan de versie van libstdc++ die geïnstalleerd staat. Versie 5 moet ook geïnstalleerd staan: libstdc++5

Bij mij stond alleen versie 6 van libstdc++ geïnstalleerd.

In het pakketbeheer is de versie eenvoudig te kiezen. Verwijder vervolgens de plugins voor Lightning en Google provider. Herstart Thunderbird en installeer De plugins opnieuw. De agenda functie zou nu moeten werken.

Veel succes!

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/19, 12:16:35 »
aha.. daarom werkte het bij Goldfingers niet..
Had er zelf geen last van omdat ik het lijstje van Pjotr (http://sites.google.com/site/computertip/directdoen) altijd even langsloop als ik weer eens een herinstallatie heb gedaan.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04