Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid  (gelezen 600 keer)

Offline ubuntupat

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Geen geluid
« Gepost op: 2009/04/14, 08:20:07 »
Hoi , gisteren ubuntu 8.10 (64bits) op mijn imac geinstalleerd en al heel veel verschillende topics doorlopen maar ik krijg geen geluid in het beestje ??? zodanig al bezig geweest dat hij zef geen geluidskaart meer ziet ??     aplay -l  in terminal leverd zelfs niks meer op ik dacht dat ubuntu op een intel mac geen probleem was maar dit is een vergissing . Kan iemand helpen aub

grtz

Offline ohjajoh

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 11:13:46 »
uit de howto: (wie weet helpt het)

Sound

If you have an aluminum iMac and you do not have sound :
open /etc/modprobe.d/options :
sudo nano /etc/modprobe.d/options
and add "options snd-hda-intel model=imac24" to the file and save ( ctrl+o and ctrl+x to exit )
then reboot.

Eläimen.Varmuus: With Ubuntu 8.10 (amd 64) and iMac rev. early 2008 the first step was enough. I edited only /etc/modprobe.d/options.

Some of the Aluminum iMacs need a patch to get functioning sound. An ubuntuforums user, 'nicfagn' has created many patches and posted them in the forums. Many of the fixes have made it into the latest ALSA driver, so downloading and compiling the latest ALSA source code may work as well. Here is a link to a patch that many have found useful.

Tiziano Faion: If you have an Aluminium Imac setting in /etc/modprobe.d/alsa-base the option model=mbp3 make sound work without patching anything.

Schijnt alleen bij aluminimum imacs nodig te zijn, geen idee wat dat is, kleur waarschijnlijk, rare jongens....