Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin / Emesene  (gelezen 2197 keer)

Offline Tralapo

• Lid
Pidgin / Emesene
« Gepost op: 2009/04/12, 17:24:35 »
Ik gebruikte sinds ik Ubuntu gebruik eigenlijk altijd al Pidgin.
Het heeft niet veel functies, maar die mis ik ook niet echt, en offline berichten + logboeken werkt perfect en daar ben ik blij om.
Hij laadt alleen bij sommige mensen geen schermafbeelding, de eigen emoticons van die personen worden niet geladen, en ook bestandsoverdracht is met hun niet mogelijk. Dit is natuurlijk erg storend, ook wil Pidgin nog wel eens zichzelf zonder enige melding afsluiten, dus ik ging op zoek naar wat nieuws.

Kwam bij Emesene uit, ziet er opzich prima uit, alleen heeft deze niet iets handigs voor het bijhouden van geschiedenis zoals Pidgin, en Offline berichten werkt gewoon simpelweg niet, al zeggen ze van wel. Bestaan hier oplossingen voor? Of weet iemand misschien ook toevallig iets waarmee ik dat probleem van Pidgin kan oplossen. Bedankt ;)

Offline eXtreem

• Lid
Re: Pidgin / Emesene
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 17:32:40 »
Zelf gebruik ik altijd aMSN, deze bevalt me prima en komt redelijk in de buurt bij MSN qua functies...

Om het probleem met het zonder melding afsluiten van Pidgin verder te onderzoeken, zou je deze vanuit de terminal moeten starten. Op het moment van spontaan afsluiten zal er als het goed is ook een melding verschijnen in het terminalvenster. Je kunt Pidgin starten vanuit de terminal door "pidgin" te typen gevolgd door een enter...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/12, 17:34:56 »
De balans tussen functies en gebruiksvriendelijkheid en uiterlijk: KMess. Ik vind het zelf de beste MSN-client die beschikbaar is.

https://launchpad.net/~kmess-packages/+archive/ppa

Voeg deze PPA toe aan je systeem.

Offline Tralapo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/12, 17:47:31 »
De balans tussen functies en gebruiksvriendelijkheid en uiterlijk: KMess. Ik vind het zelf de beste MSN-client die beschikbaar is.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, vind de interface naar mijn mening niet mooi.
En het grootste mankement is toch wel dat je niet eens een gesprek kunt voeren als je onzichtbaar bent.
Grootste gemis van allemaal.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/12, 17:51:44 »
Bovendien komen met KMess een hoop KDE dependencies mee. Daar ben ik als Gnome gebruiker niet blij mee.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 18:37:17 »

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, vind de interface naar mijn mening niet mooi.
En het grootste mankement is toch wel dat je niet eens een gesprek kunt voeren als je onzichtbaar bent.
Grootste gemis van allemaal.
Ik kan dat anders heel goed hoor, met versie 2 dan.

@Johan, dat lijkt me niet echt een probleem. Installeer je in de toekomst eens K3b, dan hoef je niet meer zoveel te downloaden.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 18:59:54 »
K3B hoef ik ook niet, ik ben tevreden met Brasero/Gnomebaker/DVDisaster :)

Offline Tralapo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/12, 20:05:51 »
Heb in Emesene al gevonden hoe je net als bij Pidgin een goed en duidelijk overzicht van gespreksgeschiedenis kan vinden, maar offline berichten werkt gewoon niet en dat blijf ik een groot en belangrijk punt vinden.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/12, 20:13:48 »
Inderdaad kun je in KMess 2 (die ook in de gegeven PPA zit), keurig berichten verzenden als je Onzichtbaar bent. Ben het dan ook met Cumulus zijn mening over KMess eens.

Daarbij richt KMess zich echt op MSN, en versie 2 heeft op een vijftal dingen na toch wel alle functies die MSN heeft, sommige zelfs nog beter.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/12, 20:15:19 »
K3B hoef ik ook niet, ik ben tevreden met Brasero/Gnomebaker/DVDisaster :)

Ik zelfs met alleen Nautilus.

Ik vind Pidgin een goed program , gebruik het wel alleen met Google talk , logboek etc heb ik niet nodig.
Ik weet wat ik schrijf dus , een vogel is een mus.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/12, 20:16:25 »
Kun je in Emesene eigenlijk geluidjes instellen voor als iemand je een bericht stuurt bv?

« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/12, 20:17:28 »
Kun je in Emesene eigenlijk geluidjes instellen voor als iemand je een bericht stuurt bv?

Ja, maar dan moet je even de verborgen map opzoeken in de verkenner en daar is een map met geluidjes, waar je zelf aan toe kan voegen.