Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GRUB Error21 OPGELOST  (gelezen 957 keer)

Offline vutter

• Lid
GRUB Error21 OPGELOST
« Gepost op: 2009/04/12, 16:44:26 »
Hallo allemaal.
Als nieuweling op dit forum val ik gelijk met een probleepje binnen!
Ik heb geprobeerd om Ubuntu 8.10 te installeren op een USB-stick. De installatie leek goed te verlopen, maar bij de herstart vanaf USB-stick ging het fout: hele scherm vol met: GRUB, GRUB enz. maar geen opstart!
Hierna opgestart vanaf HD0, maar systeem herkende mijn harde schijven niet meer: GRUB Loading Stage 1.5 GRUB loading, please wait Error 21.

Hierna nogmaals Ubuntu geinstalleerd op USB-stick. Dit gelukte nu wel en start ook goed op van USB-stick.
Maar: Als ik de USB-stick er uit haal, start systeem NIET op en volgt foutcode error21!
Mijn vraag: Hoe krijg ik mijn systeem weer in orde, zodat ik ZONDER USB-stick weer gewoon vanaf mijn harde schijf op kan starten? (HD-boot verminkt?)

Ik hoop, dat iemand een goede tip heeft, want het zint me niet, om afhankelijk te zijn van een USB-stick, om op te kunnen starten!

Met vr. groet, vutter.

P.S. Systeem: HD0 met Ubuntu V8.04 en Windows98 en HD1 met Ubuntu V8.10 en Windows98.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 23:32:42 door vutter »
vutter

Offline track

• Lid
Re: GRUB Error21
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 16:48:52 »
Hoi vutter,

welkom op het forum !

Volgens mij wijst de grub in de startsector mbr niet op de goede partitie.
-> http://sites.google.com/site/computertip/grub ,  volg gewoon hoofdstuk 2. .

Vriendelijke groet,

track

Offline vutter

• Lid
Re: GRUB Error21
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/13, 23:29:01 »
Hallo track.

Dank voor uw tip.
Oplossing was simpel toe te passen, alleen moest ik even uitproberen, waar de juiste rootpartitie "opgehaald" moest worden. Dit bleek de HD-slave (hd1,5) te zijn.
Alles lijkt nu weer geheel in orde (zoals het was voor mijn "USB-avontuur").

Met vriendelijke groet, vutter.