Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GRUB Error21 OPGELOST  (gelezen 838 keer)

Offline vutter

  • Lid
GRUB Error21 OPGELOST
« Gepost op: 2009/04/12, 16:44:26 »
Hallo allemaal.
Als nieuweling op dit forum val ik gelijk met een probleepje binnen!
Ik heb geprobeerd om Ubuntu 8.10 te installeren op een USB-stick. De installatie leek goed te verlopen, maar bij de herstart vanaf USB-stick ging het fout: hele scherm vol met: GRUB, GRUB enz. maar geen opstart!
Hierna opgestart vanaf HD0, maar systeem herkende mijn harde schijven niet meer: GRUB Loading Stage 1.5 GRUB loading, please wait Error 21.

Hierna nogmaals Ubuntu geinstalleerd op USB-stick. Dit gelukte nu wel en start ook goed op van USB-stick.
Maar: Als ik de USB-stick er uit haal, start systeem NIET op en volgt foutcode error21!
Mijn vraag: Hoe krijg ik mijn systeem weer in orde, zodat ik ZONDER USB-stick weer gewoon vanaf mijn harde schijf op kan starten? (HD-boot verminkt?)

Ik hoop, dat iemand een goede tip heeft, want het zint me niet, om afhankelijk te zijn van een USB-stick, om op te kunnen starten!

Met vr. groet, vutter.

P.S. Systeem: HD0 met Ubuntu V8.04 en Windows98 en HD1 met Ubuntu V8.10 en Windows98.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 23:32:42 door vutter »
vutter

Offline track

  • Lid
Re: GRUB Error21
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 16:48:52 »
Hoi vutter,

welkom op het forum !

Volgens mij wijst de grub in de startsector mbr niet op de goede partitie.
-> http://sites.google.com/site/computertip/grub ,  volg gewoon hoofdstuk 2. .

Vriendelijke groet,

track

Offline vutter

  • Lid
Re: GRUB Error21
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/13, 23:29:01 »
Hallo track.

Dank voor uw tip.
Oplossing was simpel toe te passen, alleen moest ik even uitproberen, waar de juiste rootpartitie "opgehaald" moest worden. Dit bleek de HD-slave (hd1,5) te zijn.
Alles lijkt nu weer geheel in orde (zoals het was voor mijn "USB-avontuur").

Met vriendelijke groet, vutter.