Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?  (gelezen 1140 keer)

Offline satshow

  • Lid
Voor software moeten vaak extra paketten bij geinstalleerd worden maar hoe weet je dat welke dat zijn?  Is daar ergens een lijst van of een website.

Ik weet dat voor K3b  je Libk3b3-extracodecs moet installeren om mp3 te kunnen branden.

Zo zal er dus veel meer zijn, graag zou ik zo een lijst willen zien of anders een topic maken waar die allemaal bij elkaar staan.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 12:53:38 door satshow »

Offline Drummies

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 11:20:59 »
van ieder pakket is er informatie synaptic pakketbeheer kies voor eigenschappen betreffend pakket zie bijlage met als voorbeeld k3b

[verwijderd door de beheerder]
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline satshow

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/12, 11:27:38 »
Daar zie ik nog een hoop andere bij staan die niet geinstalleerd zijn. Straks ga je dingen installeren die misschien schade toebrengen aan je systeem.


Offline Drummies

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/12, 11:35:53 »
Daar zie ik nog een hoop andere bij staan die niet geinstalleerd zijn. Straks ga je dingen installeren die misschien schade toebrengen aan je systeem.

wat bedoel je precies....bij pakket informatie staan de afhankelijkheden die in ieder geval geinstalleerd moeten zijn
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline satshow

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/12, 11:44:44 »
Ik zie het staan maar dat is best allemaal omslachtig om dat allemaal zo op te zoeken. Daarom mijn vraag of er een lijst is waar dat allemaal bij elkaar staat.

Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 11:46:36 »
Dat is er niet, omdat dat niet nodig is. Zodra je een pakket installeert, worden de afhankelijkheden meegeïnstalleerd. Waar je het nu over hebt is gewoon een codec.

Offline satshow

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 11:50:06 »
Die codecs worden standaard niet geinstalleerd. Dus eigenlijk is het beste even te kijken bij de programmas die je gebruikt of er dingen nog van belang zijn om te installeren. Of is dat niet van toepassing?

Offline Drummies

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/12, 11:55:12 »
als je pakket info bekijkt bv k3b en je scrolled bij afhankelijkheden zie je ook wat er geadviseerd en aangeraden wordt ......
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline satshow

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/12, 12:19:15 »
Dat had ik in de gaten, mijn vraag is dus eigenlijk gewoon of dat gewoon bij elkaar stond zodat je niet in de paketten hoeft te scrollen. Blijkbaar is dat er niet.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/12, 12:51:00 »
Dat had ik in de gaten, mijn vraag is dus eigenlijk gewoon of dat gewoon bij elkaar stond zodat je niet in de paketten hoeft te scrollen. Blijkbaar is dat er niet.


hmm ja en nee die info staat waar het hoort te staan bij het desbetreffende pakket  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline satshow

  • Lid
Re: Extra pakketen installeren voor software: hoe weet je welke dat zijn?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/12, 12:53:17 »
Bedankt voor de antwoorden, zet de vraag op opgelost.