Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] dpkg probleem  (gelezen 1541 keer)

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] dpkg probleem
« Gepost op: 2009/04/11, 08:29:31 »
Hei,
Na wat knoeien (ik beken: heb geprobeerd up te graden naar de 9.04) geraak ik niet meer in mijn grafische omgeving. Na opstarten krijg ik de melding dat ik sudo dpkg --configure -a moet uitvoeren.
Als ik dat doe, krijg ik al snel volgend antwoord:
dpkg parse error, in file '/var/lib/dpkg/updates/0107' near line 1: newline in field name '#padding'

Ga ik naar de grafische omgeving, dan blijft het rondje "draaien" en kan ik niet inloggen.

Wat ik ook doe, niets lukt... Iemand een tip?
Thx,
G.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/11, 09:17:26 door ex »

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
Re: dpkg probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/11, 08:58:47 »
Ik heb ondertussen dat bestand 0107 verwijderd, en nu gaat ie verder met updaten!
veel info hier gevonden: http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3096180.0

Hopelijk geraak ik straks terug in de grafische omgeving, zo ja zet ik dit wel op solved!

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
Re: dpkg probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/11, 09:17:14 »
Mooi dat het is opgelost, heb even je titel op opgelost gezet, misschien hebben andere mensen hetzelfde probleem en zien ze zo snel hoe ze het op kunnen lossen..  8)