Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] WMV afspelen in VLC: wel beeld - geen geluid  (gelezen 8898 keer)

Offline hps58

• Lid
[OPGELOST] WMV afspelen in VLC: wel beeld - geen geluid
« Gepost op: 2009/04/10, 12:42:02 »
Hallo,

Ik heb van de week op mijn laptop LOTR-Deel 1 als een WMV HD 720p bestand gedownload en op mijn pc gezet.

Als ik hem nu in VLC afspeel heb ik wel beeld, ook ondertiteling maar geen geluid. ??? ??? ???

Ik heb het stappenplan doorgelopen wat betreft de installatie van de multimediabestanden voor Ubuntu...dus aarom geen geluid?

Ik lees het graag

groeten
HPS58
« Laatst bewerkt op: 2009/04/14, 20:48:05 door hps58 »
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

Re: WMV afspelen in VLC: wel beeld - geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/10, 15:59:51 »
Ik heb even een demo gedownload, een wmv, in VLC geen geluid. In gxine wel, misschien de moeite van het proberen waard.Ik denk wel dat deze al geinstalleerd is, als je de multimedia hebt geinstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline hps58

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/10, 19:50:14 »
Gijsbert,

Gxine zegt mij zo 123 even niets en kan er momenteel ook niet nakijken, dat wordt maandag als ik weer in mijn eigen huis ben, daar staat de betreffende pc.

Kan je mij uitleggen of een link geven van hoe en wat Gxine geinstalleerd moet worden of waar het te vinden is.

Alvast bedankt

Groeten
HPS58
Linux user # 501016

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/10, 19:55:14 »
Synatic pakket beheer typ in het zoekveld   gxine - enter en daar staat hij.
Ik speel WMV bestanden af met SMPlayer staat ook in Synaptic , moet U wel mplayer ook installeren. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/11, 21:19:37 »
Gijsbert,

Gxine zegt mij zo 123 even niets en kan er momenteel ook niet nakijken, dat wordt maandag als ik weer in mijn eigen huis ben, daar staat de betreffende pc.

Kan je mij uitleggen of een link geven van hoe en wat Gxine geinstalleerd moet worden of waar het te vinden is.

Alvast bedankt

Groeten
HPS58

Als je inderdaad de multimedia-handleiding helemaal hebt afgewerkt, dan staat het allemaal reeds geinstalleerd.
Dat geld ook voor MPlayer en SMplayer.

Groeten,

Steven

P.S.
Ik heb hier gewoon geluid in VLC hoor.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/11, 21:21:46 door Steven Klein Haneveld »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/11, 23:17:59 »
Hallo,

Ik heb van de week op mijn laptop LOTR-Deel 1 als een WMV HD 720p bestand gedownload en op mijn pc gezet.

Als ik hem nu in VLC afspeel heb ik wel beeld, ook ondertiteling maar geen geluid. ??? ??? ???

Ik heb het stappenplan doorgelopen wat betreft de installatie van de multimediabestanden voor Ubuntu...dus aarom geen geluid?

Ik lees het graag

groeten
HPS58

Als je de volgende opdracht in het terminalvenster typt, dan worden allerlei ontbrekende plugins geïnstalleerd.

Code is: sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

klik daarna op enter vul je wachtwoord in.

Wil je weten wat er allemaal wordt geïnstalleerd kijk dan even hier http://www.akker-huis.nl/linux-ubuntu-restricted-extras.php

Succes

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 02:01:04 »
Heb je toevallig een 64bits installatie? Dan kan je het vergeten, helaas.
Het probleem is dat de w64codecs (de 64bit variant van de w32codecs) niet compleet is, en niet compleet te maken is.
Je kan bijna alles afspelen, alleen WMV VC1 lukt niet. Dan heb je alleen beeld en geen geluid.

Er is wel een mogelijkheid om zelf een 32bits versie van mplayer te compileren, daarmee kan je wel de w32codecs gebruiken.
Maar dit is nogal ingewikkeld, zo blijkt. Ik kom alleen topics tegen van mensen die het geprobeerd hebben, maar bijna niet van mensen die het ook echt gelukt is. Het schijnt dus wel te kunnen, alleen heb ik daar nog geen goede handleiding voor gevonden.
Bovendien moet je dan erg voorzichtig zijn. Conflicten met de normale mplayer en het pakketbeheersysteem liggen op de loer.

De enige mogelijkheden die je hebt zijn klagen bij MS, omdat ze die codecs gesloten houden, en je kan natuurlijk ook je films gewoon kopen ;)

Offline hps58

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/14, 19:52:41 »
Ik heb alle stappen gedaan die in de vorige antwoorden zijn gezegd en daaruit bleek dat alles al was geinstalleerd.

Als ik nu met VLC het volgende bestand open:

Lord.of.the.rings.the.fellowship.of.the.ring.WMVHD.720p.5.1.WMV

dan krijg ik de volgende foutmelding:

No suitable decoder module:
VLC does not support the audio or video format "wmap". Unfortunately there is no way for you to fix this.

Ik weet niet waar het aan ligt, hulp is welkom.

groeten
HPS58

p.s.

Johan, ik heb de originele films ook op dvd, wilde gewoon eens zien wat het is op dit formaat.
Linux user # 501016

Offline hps58

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/14, 20:47:22 »
Cumulus007,

Bedankt voor de link....was dus ook mijn foutmelding en lijkt dus een probleem met VLC te zijn of misschien wel in combinatie met Ubuntu 8.10.

Heb inmiddels het ook geprobeerd met Gxine en SMplayer en met de laatste kan ik het bestand wel afspelen.

bedankt voor alle antwoorden, ik zal het topic als opgelost aanmelden.

groeten
HPS58
Linux user # 501016

Re: [OPGELOST] WMV afspelen in VLC: wel beeld - geen geluid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/14, 21:06:05 »
:lol: :lol:
ik heb precies dezelfde film als u gedownload hp
had eerst geen last van die error omdat ik altijd mijn films in smplayer afspeel (vind ik mooier werken)
maar toen ik hem in vlc probeerde af te spelen ging het idd mis

Offline ThomasC.

• Lid
Re: [OPGELOST] WMV afspelen in VLC: wel beeld - geen geluid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/17, 21:59:48 »
IK had ook soortgelijke problemen:
Totem deed het onder firefox als enige met geluid maar dan moest ik wel eerst firefox uitschakelen en dan totem opnieuw laten afspelen anders werkte ie niet.
Addon Mediaplayerconnectivity gedownload zodat ik uit de players kon kiezen.
VLC gaf een prachtig beeld maar geen geluid wat ik er ook bij installeerde.
Totem nog steeds met een hoop geschok.
Pakketten libflashsupport
vlc-plugin-pulse
welke van de twee het wonder deed weet ik niet maar VLC had in een keer geluid en totem speelt het filmpje ook probleemloos af.
(ging over het NOS journaal)
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA