Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless aps kwijt  (gelezen 1241 keer)

Offline Toost

  • Lid
wireless aps kwijt
« Gepost op: 2009/04/09, 00:33:07 »
hallee...

Van de week toch maar mijn ubuntu opnieuw geinstalleerd omdat ik problemen had met draadloos.
Draaide al weer een paar maanden met een usb stok voor internet. en wilde daar vanaf...
heb om te beginnen al een atheros 5007eg die zorgt voor veel problemen.
bij madwifi heb ik een goede driver gevonden en heb in mijn rc.local ook mijn wlan ingeschakeld.
Gevolg: internet zonder problemen...

Nou was ik vandaag een beetje aan het spelen met de laptop en ik doe een update....... pats zie geen draadloze netwerken meer.
Dit is de vorige keer ook al gebeurt.

Is er iemand die me kan helpen??

Offline joop905

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/09, 00:55:06 »
ik kom dit tegen:
Deels herhalen na elke kernel-update
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

GrJ.

Offline Toost

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/10, 12:20:53 »
Bedankt...

Maar het heeft niet geholpen... heb het meerde keren geprobeerd maar zonder resultaat.

Hij geeft ook aan dat hij de driver ath_pci is moet dit niet madwifi zijn?

Offline joop905

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/10, 17:49:51 »
Punt B:
4. Haal het Madwifi-stuurprogramma binnen, in ingepakte vorm:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros


GrJ

Offline Toost

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/11, 12:53:18 »
Wederom niet geslaagd... kan nu wel weer heel ubuntu reinstallen maar ooit zal hij na een kernel update toch moeten werken

Offline track

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/11, 13:28:03 »
Hoi Maarten,

jouw hele aanpak is nog een beetje Win..-achtig.  Als bij Linux iets mis is is een herinstallatie meestal echt niet de oplossing.
Het is ook helemaal niet de bedoeling.  Win..-achtig dus.

Bij Linux zou je liever kijken waar het knelpunt zit.  In jouw geval dus netjes de stappen van http://sites.google.com/site/computertip/atheros
afwerken en vooral of foutmeldingen letten !  Heel vaak wordt daar een aanpak aangeduidt.

En je kunt vooral ook in /var/log/messages  een start van voor het update met een start nu kunnen vergelijken.
Dan zie je wat nu anders is  en waar je het knelpunt moet zoeken.
(gewoon met nautilus opzoeken en klikken)  Het aanknopingspunt zijn de tijdstempels.

Misschien is dit log ook nog te verwarrend. Dan post hem gewoon hier (Extra opties..  Bijlage:). 
Er moet wél een geslaagde start naast de huidige in zitten, anders valt er niets te vergelijken.
(de ouden zijn trouwens geärchiveerd als  messages.[n].gz)

Iets meer achter de schermen kijken, iets meer geduld dus. (Dat is ook een beetje de prijs als het zelf in handen mag hebben)

Vriendelijke groet,

track

Offline Toost

  • Lid
Re: wireless aps kwijt
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 00:44:19 »
Dat is apparte ervan.... ik heb vrijwel alles geprobeerd. ander nm-managers en heb al mijn log files doorgelezen geen rare verwijzingen. en als er iets uitkwam wat ik niet snapte gegoogled en niks gevonden. of het was iets anders. heb laatste paar dagen zoveel lopen kloten dat ik zoiets had van even schone install. en hopen dat tegen de tijd dat ik weer nieuwe kernel update doe toch een manier heb gevonden om wireless te houden. heb laatste 2 jaar toch wel redelijk geleerd hoe ubuntu werkt en al meer problemen gehad tot nu toe alles op kunnen lossen. maar dit probleem vaker gehad en nooit kunnen oplossen. wieat u weet altijd iets fout gedaan. nu maar niet zo eigenwijs zijn en vanaf het begin af aan een gebruiks aanwijzing o.i.d. gebruiken. net thuis van werk nog even uitproberen en dan weer slapen morgen weer op tijd beginnen.




oja..... windows??? wat is dat :P
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 00:52:26 door Toost »