Bedankt voor de snelle reacties. Sorry voor de bijkomende vragen, maar een beginnende linuxer heeft nu eenmaal meer detailinfo nodig dan een professional!
Kan iemand mij vertellen hoe, aan de hand van welke parameters, de UBUNTU installer bepaald op welke HD hij de GRUB gaat installeren?
Track: je stelt "Dus in ieder geval met de tweede hd opstarten (-> BIOS)", maar hoe kan je dat bij de installatie van UBUNTU? Als je UBUNTU wil installeren stel je je BIOS toch in om van de CD drive te booten, en niet vanaf een HD? Of zie ik dat fout?
Dobby9: Hoe kan ik beinvloeden op welke HD de GRUB zal geinstalleerd worden tijdens de installatie proc van UBUNTU? Ik heb veel documentatie van UBUNTU gelezen maar nergens gevonden hoe of wanneer je kan aangeven op welke HD hij de GRUB moet zetten. Voor zover ik gevonden heb kan je enkel aangeven waar (op welke HD) de UBUNTU partities moeten komen!
Mcgyver: Ik versta dat je voorstelt om GRUB appart te installeren (dus niet als deel van de UBUNTU install proc), maar hoe voorkom je dan dat de install proc van UBUNTU ook een GRUB gaat installeren en zodoende de reeds bestaande VISTA bootloader naar de vaantjes helpt?