Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edgy upgrade / herinstall  (gelezen 1515 keer)

wr19026

• Gast
Edgy upgrade / herinstall
« Gepost op: 2006/10/04, 16:35:24 »
Misschien dat iemand hier een briljante ingeving heeft.

Ik probeer op m'n dual boot laptop Edgy (beta) te installeren. Het is een Toshiba Tecra M2 met een Intel Centrino chip, 60GB HD en 512MB geheugen, NVidia voor de graphics, en voor de rest standaard componenten.

Breezy en Dapper zijn geen probleem om te installeren. Ook upgraden van Breezy naar Dapper was een fluitje van een cent.

Het is een standaard Dapper install, alleen main, universe en multiverse repos.

De dist-upgrade methode leverde het probleem op dat in eerste instantie de NVidea driver niet ge

Gast

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/08, 22:38:54 »
Hetzelfde is mij overkomen, ook op een laptop (acer aspire 5600). Na een update van drapper naar edgy blijft hij aan het einde van het proces hangen. Hij laat simpelweg alleen het opstartscherm zien en bij zo'n 95% blijft hij hangen.
Ik kan nog wel via de "veilige modus" (even de win. term, ben de linux term vergeten) in het systeem komen en hoopte na een update met apt-get verder te kunnen. Helaas heeft dit niet geholpen. Heeft iemand een idee waar het aan ligt?

Offline mcgyver

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/09, 18:11:28 »
sudo install ubuntu-desktop 3 (of meer) keer opnieuw doen en een paar apt-get update en apt-get upgrade en apt-get dist-upgrade deden het bij mij. Het lijkt erop dat hij niet in een keer alles foutloos binnen haalt. Bij heropstarten deed hij het soms we en soms niet na bovenstaande is DAT probleem opgelost.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/09, 19:25:39 »
Andere optie:
Verwijder alle opties achter de regel in GRUB, zodat je meer informatie op je scherm krijgt.
Mogelijk dat dit help ?

Meedenkende groeten,
Ron
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een dwarsligger.

wr19026

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/09, 22:57:11 »
Goeie tip, maar ik denk dat ik toch maar netjes de offici

wr19026

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/10, 16:53:13 »
:)

Maar als ik Edgy niet aan de praat zou krijgen vrees ik met grote vreze voor volgende versies...

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/10, 19:46:28 »
Jij gaat dus uit van een neerwaartse spiraal. Ik geloof dat de toekomst beter wordt.

Gast

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/10, 21:40:17 »
Citaat van: mcgyver
sudo install ubuntu-desktop 3 (of meer) keer opnieuw doen en een paar apt-get update en apt-get upgrade en apt-get dist-upgrade deden het bij mij. Het lijkt erop dat hij niet in een keer alles foutloos binnen haalt. Bij heropstarten deed hij het soms we en soms niet na bovenstaande is DAT probleem opgelost.
Helaas heeft dit (nog) niets opgelost, ik ben benieuwd of er anderen zijn met goede idee

wr19026

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/10, 22:24:03 »
Citaat van: mcgyver
Jij gaat dus uit van een neerwaartse spiraal. Ik geloof dat de toekomst beter wordt.
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik ga uit van een dusdanig opgaande lijn dat m'n redelijk nieuwe hardware het niet bij kan houden. Andere insteek, zelfde resultaat :)

Offline merijn

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/20, 15:57:40 »
hoi,ik heb zo juist edgy release candidate geinstalleerd.
Nu moet ik alleen nog wat dingen naar mijn wensen zelf gaan instellen.
tot nu toe ben ik even geen bugs tegen gekomen

IK HEB OOK NOG EEN WAARSSCHUWING  VOOR MENSEN DIE VAN DAPPER VIA DE UPDATE MANAGER WILLEN UPDATEN NAAR EDGY,VOLGD HIER ONDER.

Probeer dus niet zoals het er staat hier ergens via de updatemanager want,bij mij bleef na dat alles op die manier van dapper naar edgy was geupdated alles hangen bij het opstartscherm.
Nu heb ik dus maar even via windows  de alternate installatiecd van Edgy release candidate gedownload en een schone installatie van Edgy gedaan,nu werkt hij dus wel alleen de k7 kernel is er alleen in generic en niet zo uitgebreid als de 386 versie waar ik nu dan maar even mee werk,

Groeten,

M versteeg