Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub -> menu.lst op de verkeerde plek  (gelezen 806 keer)

Offline joop13

• Lid
Grub -> menu.lst op de verkeerde plek
« Gepost op: 2009/04/07, 12:24:42 »
Ik heb Hardy en Linux Mint op mijn laptop staan. In die volgorde geïnstalleerd. Ze gebruiken samen dezelfde /home. Nu wilde ik, omdat Hardy mijn standaardsysteem is waarin ik werk via de OpstartManager de opstart regelen. Toen bleek dat ik twee keer Grub heb en opgestart wordt via de Grub in Linux Mint. Dat had ook als gevolg dat mijn kernel-update niet verwerkt werd. Ik heb toen handmatig de nieuwe kernel in de menu.lst onder Linux Mint geplaatst. Dat doet het nu goed.
Controle van de boot leverde twee verwijzingen op: hd0 en hd4 en niet één zoals eigenlijk hoort.

Nu mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide distributies dezelfde Grub --> menu.lst gebruiken en vooral hoe kan ik ervoor zorgen dat de opstartmanager van Hardy de juiste Grub --> menu.lst bewerkt?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Grub -> menu.lst op de verkeerde plek
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/07, 12:35:43 »
Dat kan niet.
De file /boot/grub/menu.lst van de laatste installatie wordt gebruikt.
Je zult dus met een tekstverwerker e.e.a. moeten aanpassen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/08, 01:21:06 »
Dat kan niet.
De file /boot/grub/menu.lst van de laatste installatie wordt gebruikt.
Je zult dus met een tekstverwerker e.e.a. moeten aanpassen.

Maar als ik nu besluit om Linux Mint te verwijderen omdat die mij minder bevalt dan Hardy. Dan voeg ik die partitieruimte weer toe aan mijn home. En dan? Start mijn grub nog op ondanks het feit dat hij de laatste grub niet meer kan zien?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/08, 08:56:51 »
Dan moet je grub herinstalleren: vanaf dan zal grub de nieuwe menu.lst gebruiken (deze van je Ubuntu installatie).