Mijn systeem: CPU 920 2.66GHZ CORE I7 QUAD 8MB BOX, LG BLU RAY BRANDER GGW-H20L, HDD 1.5TB SATA SEAGATE 32MB 7200RPM, Asus P6T DELUXE V2. Geassembleerd, en opgeleverd zonder OS; echter wel met Asus Express Gate op het moederbord (soort lichtgewicht Linux OS wat in het flash geheugen zit).
Ubuntu installatie problemen:
[1] ubuntu-8.10-server-amd64.iso komt met een fatale error "Failed to execute grub-install (hd0)" bij het installeren van de GRUB boot loader.
[2] ubuntu-8.04.2-server-amd64.iso komt met "No common CD-ROM drive detected" en vraagt om drivers via een floppy terwijl mijn pc geen diskdrive heeft.
[3] ubuntu-8.04.2-desktop-amd64.iso (de zogenaamde Desktop/LIVE CD) dumpt me in BusyBox met een (intramfs) prompt.
Mogelijke oorzaak? Bij het opstarten krijg ik de melding:
Adapter 1
Disks Information:
No hard disk is detected!
En even later schiet er een foutmelding "...unable to enumerate usb device on port 2..." voorbij.
Ik heb geen behoefte aan Windows, dual/triple/etc boot, RAID, tig partities (of in ieder geval meer dan noodzakelijk is)... maar wel aan een werkend OS met Apache, MySQL en php. Kan iemand op dit forum mij helpen? Of zijn er mensen/bedrijven die tegen betaling Ubuntu installeren? Ik ben helaas genoodzaakt om de aanschaf van Windows Vista te overwegen...
Er zijn blijkbaar allerlei commando's die je via een prompt/terminal kunt uitvoeren. Via "ubuntu-8.04.2-desktop-amd64.iso" heb ik maar een zeer beperkt aantal commando's tot mijn beschikking (in ieder geval al geen "sudo"), en bij de server iso's heb ik uberhaupt geen terminal optie gezien.
Bij "ubuntu-8.10-server-amd64.iso" kreeg ik na afloop de melding "You will need to boot manually with the /vmlinuz kernel on partition /dev/mapper/Satori-root and root=/dev/mapper/Satori-root passed as a kernel argument." Als Linux newbie kan ik daar niet veel mee.
Even voordat het fout gaat, krijg ik het volgende overzicht van de partities (guided with LVM):
The partition tables of the following devices are changed:
- LVM VG Satori, LV root
- LVM VG Satori, LV swap_1
The following partitions are going to be formatted:
- LVM VG Satori, LV root as ext3
- LVM VG Satori, LV swap_1 as swap
- partition #5 of SCSI2 (0,0,0) (sda) as ext3
Ik neem aan dat het klopt, aangezien Ubuntu het allemaal zelf heeft ingesteld. "Satori" is de hostname.