Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Opschonen van Thunderbird  (gelezen 13934 keer)

(Opgelost) Opschonen van Thunderbird
« Gepost op: 2009/04/04, 01:52:05 »
Om te voorkomen dat Thunderbird langzaam volloopt kan je onder Bewerken/Accountinstellingen/Schijfruimte aanklikken of je alle berichten behalve die van de laatste 30 of 40 dagen, danwel alle berichten behalve de laatste 50 of 100 verwijderd wilt hebben. Klik je dat aan, dan gooit Thunderbird ook werkelijk alles eruit, ook wat in de mappen zit. Hoe voed ik Thunderbird zo op dat hij alleen de map Postvak In opruimt en de inhoud van de mappen met rust laat.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 11:16:47 door HermanDegenhart »

Offline Tom

• Lid
Re: Opschonen van Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/04, 10:39:29 »
Niks aanklik voor opruimen.
Gewoon even naar Uw Thunderbird map gaan (bij mij staat hij in mijn Homemap)  rechts klik op  inbox en vuilbak in.
Als U daarna Thunderbird opstart maakt hij automatisch een nieuwe  inbox aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/04, 11:07:26 »
Je kunt per map in Thunderbird aangeven hoe lang of hoe veel berichten in de map bewaard moeten worden! Ik heb een aantal mappen die eindeloos vollopen en een paar andere die maar 30 berichten mogen bewaren of de berichten van de laatste 10 dagen..... 

Als je op de map gaat staan en rechts klikt --> eigenschappen --> behoudbeleid  aanpassen
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/04, 11:08:06 »
Heer Rooze, als ik onder Locaties mijn persoonlijke map open en naar Mozilla Thunderbird ga, dan kom ik daar twee mappen Inbox tegen. Inbox zonder meer, groot 266,7 MB en Inbox.msf groot 2,6 MB. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ik met rechtsklikken en op verwijderen drukken deze zware jongen verwijder. Daarna Thunderbird herstarten en het leven herneemt zijn gang. Als dat de weg is, dan doe ik dat vannacht.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/04, 11:16:17 »
Heer Joop, fantastisch! Ik heb het meteen toegepast en alleen de inbox is aangepast en de rest niet. U ook bedankt heer Rooze voor uw altijd weer rake hulp. Wat is het leven toch mooi als je altijd alles op tijd vinden kan. Oder?

Re: (Opgelost) Opschonen van Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/04, 11:36:42 »
Heer Rooze, hoe kan een mens zich vergissen. Ik heb nog even gekeken welke map lichter was geworden, maar dat was Inbox.msf. De map Inbox bevat kennelijk het programma. Had ik toch bijna een vreselijke fout gemaakt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/04, 12:24:17 »
Heer Rooze, hoe kan een mens zich vergissen. Ik heb nog even gekeken welke map lichter was geworden, maar dat was Inbox.msf. De map Inbox bevat kennelijk het programma. Had ik toch bijna een vreselijke fout gemaakt.
Zelfs als u de Map  inbox.msf  weg gedaan had was dat geen probleem.
Gewoon Thunderbird opstarten , drukken op controlleren op nieuwe  berichten en voila ook Uw Map  inbox.msf was kompleet terug.
Mooi progje he die Thunderbird.
Vriendelijke groet Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 22:26:18 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/04, 15:00:03 »
Heer Rooze, als het een vrouw was geweest, ik had haar het hof gemaakt.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/04, 18:52:15 »
zitten de bijlages niet in 1 van die 2 ook?
zou ze beide wissen om geen problemen te krijgen met bestanden die geen aansluiting hebben.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/04, 18:56:18 »
zitten de bijlages niet in 1 van die 2 ook?
zou ze beide wissen om geen problemen te krijgen met bestanden die geen aansluiting hebben.

Ik moet nooit mijn Thunderbird opschonen @Dave  .. daar ook mijn pop3  toekomt op mijn Gmail  account.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/04, 20:45:55 »
Oké, we houden het op overlopen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/04, 20:56:06 »
Overlopen? Dat valt toch wel mee als je je mail netjes sorteert in een paar mappen?
Alle mails op onderwerp sorteren in een aantal mappen en verder alle oude mails in een apart archiefmapje stoppen werkt hier prima.
Zelfs als ik de "All Mail" map van Gmail open (ruim 14.000 mails :P) loopt Thunderbird nog gewoon door.

Met een paar filters komen de mails ook automatisch in het goede mapje terecht, dus nooit meer zoeken tussen honderden mails :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/04, 21:13:22 »
Zeg je bewaart 16900 mails eventueel met bijlage verdeelt over verschillende mappen  , dan staan die wel degelijk op uw harde schijf.
Oke is misschien een paar MB , maar ze staan er op.
Bij Gmail bv niet die worden online bewaard.
Als ik mijn foto´s inclusief map verwijder uit mijn home map dan heb ik ongeveer 1.5 GB meer plaats op mijn harde schijf.
Waar is daar het verschil tussen duizende E mails  aub (behalve de grote in MB)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/04, 22:11:29 »
Dames en Heren, ik wijs er nogmaals op dat mijn probleem met het voorstel van Joop13 is opgelost. Ik trek mij dus uit deze discussie terug,

Moderator edit: kwetsende tekst verwijderd
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 22:39:21 door Ron »

Offline woteb

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/04, 22:19:01 »
Wil je echt alles (maar dan ook alles) opruimen, dan moet je de mappen nog comprimeren. Als je mails weggooit zijn ze nog niet daadwerkelijk verdwenen. Met mappen comprimeren ruim je die rommel ook nog eens op. Dat kan heel veel MB's schelen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/04, 22:24:47 »
Wil je echt alles (maar dan ook alles) opruimen, dan moet je de mappen nog comprimeren. Als je mails weggooit zijn ze nog niet daadwerkelijk verdwenen. Met mappen comprimeren ruim je die rommel ook nog eens op. Dat kan heel veel MB's schelen.

voila .

« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/04, 22:27:45 »
al zou het alleen
beetje lullige opmerking naar mijn idee

Naar mijn idee ook. Herman, zo praten we niet over moderators hier. Als je een probleem hebt , bespreek het dan via PB, maar niet openlijk hier.
Einde discussie, we gaan nu weer ontopic. Wil je reageren op dit berichtje? Stuur me dan een PB (persoonlijk bericht).
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 22:44:12 door Ron »

« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/04, 23:24:55 »
Heren, hoe staat het met uw gevoel voor humor? Ik maakte slechts een geintje. Mag dat ook al niet?

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/04, 23:29:21 »
Heren, hoe staat het met uw gevoel voor humor? Ik maakte slechts een geintje. Mag dat ook al niet?

sorry herman maar zo kwam het in ieder geval niet over....op het besloten forum gedeelte is er herhaaldelijk over gesproken om ieder vorm van persoonlijke en kwetsende uitspraken de kop in te drukken

denk er eens over na wat zo,n uitspraak voor uitwerking heeft

« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 23:30:59 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #19 Gepost op: 2009/04/04, 23:33:58 »
Nou het was in ieder geval niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen. Een plaagstootje was het, meer niet. Kennelijk niet duidelijk genoeg.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/04/04, 23:43:28 »
Nou het was in ieder geval niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen. Een plaagstootje was het, meer niet. Kennelijk niet duidelijk genoeg.

ok zand erover  ;), we moeten nu eenmaal de lijn door trekken om escalaties tegen te gaan....de laatste tijd heeft het moderator-team al genoeg voor hun kiezen gekregen,we gaan er nu voor zorgen dat ze uit de wind gehouden worden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #21 Gepost op: 2009/04/04, 23:50:02 »
Een geintje meneer Sonnenberg, een geintje. En wat denkt u? Lig ik midden in de nacht op het Ubuntu forum te matten! Nou vraag ik u toch af?

DarkEra

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 2009/04/04, 23:53:05 »
Regel de zaken aub even via een persoonlijk bericht of een e-mail. Bij voorbaat dank.

« Reactie #23 Gepost op: 2009/04/05, 00:47:05 »
Het is mij al eerder opgevallen, techneuten zijn slechte lezers.

« Reactie #24 Gepost op: 2009/04/05, 11:53:45 »
Vanaf hier gaan we weer ontopic.