Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sound blaster live in ubuntu hardy  (gelezen 926 keer)

Offline Joshua822

• Lid
Sound blaster live in ubuntu hardy
« Gepost op: 2009/04/03, 20:50:09 »
Hallo,

Ik zit met een probleem. Op mijn oude computer had ik eerst een externe geluidskaart, maar tijdens een klein verhuis van mijn computer is de USB naar PS/2 plug van mijn toetsenbord kwijtgeraakt. Nu heb ik dus een USB poort nodig voor mijn toetsenbord en dus zal de externe geluidskaart plaats moeten maken voor mijn toetsenbord ( er zijn maar twee poorten en een is al bezet voor de printer ). Ik heb nu wel een PCI geluidskaart in de computer : een oude sound blaster ! live van Creative. Maar deze krijg ik niet werkend. Hij wordt wel herkend door Ubuntu maar uit mijn hoofdtelefoon aangesloten op de headphone jacks komt geen geluid. Iemand een oplossing ? Ik heb al uren lopen te scroogle'n en te ixquick'en.

Offline joop905

• Lid
Re: Sound blaster live in ubuntu hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/04, 01:10:36 »

Offline Joshua822

• Lid
Re: Sound blaster live in ubuntu hardy
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/04, 09:19:24 »
Laat maar. Het was mijn eigen domme fout. Ik had het schuifje op de hoofdtelefoon stond op volume 0.