Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail wordt niet ontvangen  (gelezen 650 keer)

Offline sjaakmans

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Mail wordt niet ontvangen
« Gepost op: 2009/04/01, 17:08:46 »
Hallo,

Wij zijn van Planet overgestapt naar InternetPlusBellen Zakelijk van KPN.

Alleen nu kan ik geen mailtjes meer ontvangen.

Versturen gaat wel goed. Maar ontvangen niet. En als ik geen relayhost in vul bij mijn MX record krijg ik geen foutmelding en ook een bericht binnen.

Weet iemand wat het kan zijn?

Ik heb Ubuntu 8.10 server en Postfix als mail server.

Alvast bedankt,
Sjaakmans

Offline Dave

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Mail wordt niet ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/01, 17:20:08 »
Heel verhaal maar je hebt dus een account bij KPN.
Met al die kreten heb ik het idee dat je geen mail account van KPN gebruikt maar een extern.
Dan moet je de account gegevens van die andere host opgeven bij de pop3 gegevens.
Voor verzenden/smtp kan beide maar soms alleen van de eigen host.

Offline sjaakmans

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Mail wordt niet ontvangen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/01, 17:25:03 »
De server waar de mail op binnen zou moeten komen draait hier binnen het netwerk.

Komt de mail binnen op poort 25 of is dat alleen maar om te versturen?

Als ik onderling een mail verstuur dan werkt het ook niet :s. Zelfs niet via "telnet localhost 25"

En mijn mail log zegt het volgende erop:

En dan komt er geen bericht :s
« Laatst bewerkt op: 2010/10/21, 21:52:38 door sjaakmans »