Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoorden na suspend  (gelezen 627 keer)

Offline GerB

• Lid
Wachtwoorden na suspend
« Gepost op: 2009/03/30, 17:20:20 »
Ik maak sinds kort gebruik van Ubuntu 8.10 op een oude laptop, om zo eenvoudig een mediacentertje te kunnen inrichten. Dit zijn mijn eerste stappen in de wondere wereld van Linux (installatie ging soepel overigens, kan Microsoft nog wat van leren, alleen wireless werkt nog niet lekker).

Om de boel lekker snel beschikbaar te kunnen hebben als ik zin heb in een muziekje wil ik graag gebruik maken van een slaapstand ipv compleet afsluiten. Ik begrijp dat zowel hibernate als suspend zoiets doen (ik snap eerlijk gezegd nog niet precies wat die twee doen). Hibernate werkt nog niet lekker kwam ik achter en las ik op het forum, suspend werkt wel goed. Alleen wil ik voorkomen dat ik daarvoor de wachtwoorden voor mijn account (=algemeen account) en internet moet opgeven. Is er ergens een manier om dat uit te zetten?

Offline vanadium

• Lid
Re: Wachtwoorden na suspend
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/03, 21:36:19 »
Probeer eens in "System tools - Configuration editor", navigeer naar /apps/gnome-power-manager/lock. Schakel het vinkje uit bij "gnome_keyring_suspend