Daar wil ik toch even een opmerking over maken.
Volgens mij moet je verder kijken dan alleen de nieuwe versie software installatie.
Het gaat mij met name om de hardwarecompabiliteit.
Bij mij kon ik 8.10 niet installeren. De Alternate 8.04 LTS lukte wel en vervolgens met de uitstekende hulp van dit forum o.a. draadloos en mijn beeldscherminstellingen op mijn laptop uiteindelijk goed gekregen.
Hetzelfde kwam ik op mijn PC tegen door de ATI videokaart. Uiteindelijk daar ook opgelost met de 8.04 LTS.
Via een herinstallatie begin je inderdaad schoon, maar ik zou zeggen dat via een Synaptic upgrade je (hardware) aanpassingen in elk geval overeind blijven (of is dat niet zo?). Want je loopt het risico dat het met de hardware ergens fout gaat. Ik denk dat dit zeker zo is als dit al bij een andere (hogere) Ubuntu versie ook al het geval geweest is (zoals bij mij).
Voor mij een reden om niet zomaar te upgraden, noch via Synaptic, noch via een schone installatie. Hoewel ik het wel graag zou willen. Maar hoe je er dan achter komt dat dit hardwarematig gaat lukken weet ik nog niet. Heb daar geen ervaring mee.
Groet,
Frits