Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ opgelost ] Geluidsrecorder  (gelezen 970 keer)

Offline Kazart

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[ opgelost ] Geluidsrecorder
« Gepost op: 2009/03/28, 04:39:54 »

Bij gebruik van de ' Geluidsrecorder' en aanklikken van 'Nieuw' krijg ik altijd deze melding,nochtans zijn mijn instellingen  in order aangezien ik met al de aangeboden audio en video programma's geen problemen heb.
Bij opnemen loopt de teller,opslaan als,maar in deze map staat wel wat is opgenomen maar valt niets te beluisteren.
Graag iemand die me de juiste instellingen kan doorgeven voor de geluidsrecorder,al mijn pogingen zijn en blijven zonder resultaat .Ik wil juist de klank opnemen die vanuit de laptop komt.
K.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 21:27:25 door Kazart »
Linux Mint 18.1 xfce  - Ubuntu Mate16.04 LTS 
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

madmax1960

• Gast
Re: Geluidsrecorder
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/28, 08:27:30 »
heb je al eens gekeken onder volumeregeling daar heb je voorkeuren staan eens kijken als je line in aan geklikt staat en dan bij je volume de volume bekijken van je line in .
dit kan  helpen mischien

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/28, 10:52:44 »
Hoi  Kazart,

mijn gis is dat de instellingen in het hokje  Opnemen als:[...]  opties zitten die op die manier niet mogen.
Of wat zijn de  "multimedia-instellingen"  anders ?

track

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/28, 15:21:50 »
Het hangt er een beetje vanaf, welk geluid je wil opnemen en waar het opnametoestel aan hangt.

Zo zit de microfoon van mijn computer ingebouwd in de webcam. Het heeft wat zoeken gekost eer ik door had dat je als input-device moet kiezen (in mijn geval!) voor USB device 0x46d:0x992 (enzovoort).

In volumeregeling zitten een aantal menu's, waarmee je je input-device kan kiezen. Probeer dat eens te veranderen.

Ik heb "ontdekt" welke input-bron ik nodig had door gewoon een aantal skype-testgesprekken te voeren, totdat het programma mijn stem eindelijk weergaf. Zo wist ik ook welk "device" ik moest kiezen als inputbron.

Let op: ik heb gemerkt dat voor sommige microfoons de geluidsversterking (heet "Mic Boost +20 dB") moet aanvinken. Voor andere leidt dat dan weer tot een gigantisch gepiep (a.g.v. zogenaamde accoustische terugkoppeling, d.i. het versterken van opgenomen geluid, dat onmiddellijk wordt weergegeven, dat wordt versterkt, dat onmiddellijk wordt weergegeven, dat weeral wordt versterkt enzovoort totdat je geluidsboxen bijna ontploffen).
.. thuis volledig Ubuntu sinds 2006
.. xubuntu 14.04
.. HP desktop 1,5 Tbyte harde schijf 7200 rpm, 4 Mhz processor, 6 Gbyte RAM

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/28, 21:08:22 »
Het hangt er een beetje vanaf, welk geluid je wil opnemen en waar het opnametoestel aan hangt.

Zo zit de microfoon van mijn computer ingebouwd in de webcam. Het heeft wat zoeken gekost eer ik door had dat je als input-device moet kiezen (in mijn geval!) voor USB device 0x46d:0x992 (enzovoort).

In volumeregeling zitten een aantal menu's, waarmee je je input-device kan kiezen. Probeer dat eens te veranderen.

Ik heb "ontdekt" welke input-bron ik nodig had door gewoon een aantal skype-testgesprekken te voeren, totdat het programma mijn stem eindelijk weergaf. Zo wist ik ook welk "device" ik moest kiezen als inputbron.

Let op: ik heb gemerkt dat voor sommige microfoons de geluidsversterking (heet "Mic Boost +20 dB") moet aanvinken. Voor andere leidt dat dan weer tot een gigantisch gepiep (a.g.v. zogenaamde accoustische terugkoppeling, d.i. het versterken van opgenomen geluid, dat onmiddellijk wordt weergegeven, dat wordt versterkt, dat onmiddellijk wordt weergegeven, dat weeral wordt versterkt enzovoort totdat je geluidsboxen bijna ontploffen).

Alles in order gekomen,kan nu gewoonweg alles opnemen via volume maar het geluid tijdens de opname moet veel verminderen worden vanwege het geruis ,na opslaan kun je dan alles beluisteren en dan volume meer open doen indien nodig.
Dank voor de aangeboden hulp.
K. ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 21:10:42 door Kazart »
Linux Mint 18.1 xfce  - Ubuntu Mate16.04 LTS 
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------