Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aangiftesoftware belastingdienst verwijderen (opgelost)  (gelezen 7111 keer)

Offline wiert

• Lid
Aangiftesoftware belastingdienst verwijderen (opgelost)
« Gepost op: 2009/03/27, 21:17:00 »
Hallo,

Weet iemand misschien hoe je de aangifte software van de Belastingdienst weer verwijderd? Ik zie deze software namelijk noch in "installeren/verwijderen", noch in " Synaptic" staan. Overigens werkte bij de Linux-versie bij mij de optie om gegevens m.b.v. DigiD te downloaden niet, ik moest dus op een windows-pc verder. Jammer ...

Albast bedankt!

Wiert.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 11:36:49 door wiert »

Re: Aangiftesoftware belastingdienst verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/27, 21:29:45 »
zoek in het forum en je had de aangifte in Ubuntu kunnen invullen en versturen.

zie: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/wie-gebruikt-de-vooringevulde-versie-van-het-belastingaangifteprogramma/

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/27, 21:35:40 »
Een Autopackage wordt op de volgende wijze verwijderd:

Dit programma verwijderen: ga naar “Toepassingen”, “Systeemgereedschap”, “Extra software beheren”.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/27, 21:36:35 »
Verwijderen: het mapje ib2008 in je persoonlijke map (of waar je het ook had uitgepakt)
Als je het .package-bestand hebt geïnstalleerd: Systeem>>>Beheer>>>Manage 3rd Party software (o.i.d.)

Offline wiert

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/27, 21:45:26 »
Dit had ik (via de zoekfunctie) inderdaad ook al gevonden. Maar " systeemgereedschap" en " extra software beheren" kom ik in 8.10 niet tegen, en "Manage 3rd party software" al evenmin.Onder > softwarebronnen > software van derden kom ik ook niets tegen wat er op lijkt.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 22:00:52 »
Dan heb je de Tarball gebruikt. Verwijder in dat geval het mapje ib2008 in je persoonlijke map (of waar je het ook uitgepakt hebt)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/27, 22:03:17 »
Als je de map belastingdienst.nl in je home map laat staan wordt volgend jaar een gedeelte van de gegevens van de nieuwe aangifte weer netjes geïmporteerd...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline wiert

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/27, 22:09:22 »
't was niet een aangifte voor mezelf, vandaar ...

Maar daarbij vindt ik het vreemd dat je software kunt installeren en dat het niet zo een twee drie weer te de-installeren is. Ik heb dit ook al eens met andere software meegemaakt. Het zal vast kunnen als je weet hoe, maar met " software installeren/verwijderen"  en " Synaptic" loop ik dus tegen een muur op. Sowieso is het verschil tussen beide me nooit helemaal duidelijk, maar das een ander onderwerp.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/28, 00:51:39 »
Maar daarbij vindt ik het vreemd dat je software kunt installeren
Dit is LINUX! Iedereen kan een uitvoerbaar bestand maken (chmod +x?). Dat is niet vreemd maar leuk!
Klik links bovenin op Documentatie

Offline joop13

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/28, 00:56:03 »
Volgens mij is het gemak van Linux dat als je die map verwijderd waarin het belastingprogramma is geinstalleerd je hem daarmee ook gedeinstalleerd en tegelijk verwijderd hebt. Het enige dat je dan overhoud is misschien een verwijzing op je bureaublad die ook snel te verwijderen is.

Je hebt namelijk niet te maken met een register zoals in Windows waarvan ook de verwijzing verwijderd moet worden. Het enige wat er soms gebeurd is dat je ook nog een configuratiemap krijgt in je home map. Deze is te zien als je de verborgen bestanden toont.

En dat is inderdaad, testcees, ook het leuke van Linux =D
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 01:01:44 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline wiert

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/28, 09:33:49 »
Er stond inderdaad een map " Aangifte " in mijn persoonlijke map. Die heb ik verwijderd. Wat dat betreft kan het haast niet makkelijker. Als residu heb ik nog wel een verwijzing onder > toepassingen > kantoor.

Onder windows weet ik nog wel hoe hardnekkig een eenmaal geinstalleerd programma was. Heb eens geprobeerd om Norton antivirus geheel te verwijderen. Na verwijdering kwam ik in talloze mappen nog gewone en hidden bestandjes ervan tegen. Dat was destijds mijn hardnekkigste virus.

sybje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/28, 10:26:49 »
Bij mij staat onder Toepassingen --> Systeemgereedschap --> extra software beheren...

Daar kan ik ib2008 weer verwijderen.

Gr. Bart

Offline joop13

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/28, 11:14:08 »
Er stond inderdaad een map " Aangifte " in mijn persoonlijke map. Die heb ik verwijderd. Wat dat betreft kan het haast niet makkelijker. Als residu heb ik nog wel een verwijzing onder > toepassingen > kantoor.

Onder windows weet ik nog wel hoe hardnekkig een eenmaal geinstalleerd programma was. Heb eens geprobeerd om Norton antivirus geheel te verwijderen. Na verwijdering kwam ik in talloze mappen nog gewone en hidden bestandjes ervan tegen. Dat was destijds mijn hardnekkigste virus.

Die verwijzing kun je verwijderen door in Systeem-->Voorkeuren-->Hoofdmenu de verwijzing op te zoeken en te verwijderen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline wiert

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/28, 11:35:18 »
Bij mij staat onder Toepassingen --> Systeemgereedschap --> extra software beheren...

Daar kan ik ib2008 weer verwijderen.

Gr. Bart

Oeps ... over het hoofd gezien. Dat staat er bij mij ook. Ik zat te kijken bij > Toepassingen > Systeem > etc.
Probleem opgelost.

Al met al aardig wat plaatsen waar je software kunt verwijderen overigens (installeren/verwijderen, Synaptic, extra software). Zou wel handig zijn als dat allemaal vanuit één scherm beheerd kon worden.

Re: Aangiftesoftware belastingdienst verwijderen (opgelost)
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/28, 12:00:40 »
Al met al aardig wat plaatsen waar je software kunt verwijderen overigens (installeren/verwijderen, Synaptic, extra software). Zou wel handig zijn als dat allemaal vanuit één scherm beheerd kon worden.

Ik zou zeggen, introduceer het als idee voor Ubuntu:
http://brainstorm.ubuntu.com